kei80 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Da er det "bare" 5 dager igjen til testing for oss som har valgt å teste på ikm dag ,den 15!! Hadde selv planer om å teste 14 men i og med at jeg har hatt så svakt utslag i de andre svangerskapene mine velger jeg å bite tenna sammen en ekstra dag for å være på den sikre siden!! Tanker følelser og dele?
Underveis --> Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Ja, jeg skrev jo i den andre tråden (ikm mellom 15. og 17.) at jeg nå plutselig syntes 5 dager var litt lite. Får nesten en dommedagsfølelse av dette her! Føler meg som hypokonder, og mistenker sterkt at jeg påfører meg selv alle disse symptomene (alle? Er jo ikke så sabla mange da). Det er ikke til å stikke under en stol at jeg kommer til å føle det som et nederlag dersom det ikke går. Jeg vet jo at dersom man skal se på statistikken så er sansynligheten ganske lav for at man skal bli gravid, uansett hvor perfekt man legger planen. Håpet er jo der alikevel, og det hadde vært så kult å få det til på første forsøk! Sitter liksom med følelsen at dersom det ikke går på første forsøk, så kommer det til å ta lang tid, og det vil jeg jo ikke. Ikke vet jeg om jeg egentlig føler meg gravid heller. Murringene mine kan jeg ikke huske å ha kjent utenom første menstruasjonsdag. Det kan jo være et tegn på graviditet, men utenom det så KJENNER jeg meg jo ikke gravid. Tittet litt på CB sine hjemmesider. Et øyeblikk der ble jeg fristet til å kjøpe en test og teste før IKM. Slo tanken fra meg umiddelbart etterpå. Neste helg skal vi på tur. Da blir det lettere å ikke tenke over om tr kommer eller ikke. Dersom den kommer så blir det enklere å takle fordi jeg gjør andre ting. Kommer den ikke så blir det enklere å vente med å teste fordi vi er langt inne på fjellet (lite med apotek der), og sansynligheten for å teste knallblått er større jo lenger etter ikm jeg venter. Ja, for jeg vil ha en sånn blå test. Ikke digital. Vil se den skifte farge jeg da ;-) Nei, kjenner jeg har en litt dårlig følelse i dag. Murringer til tross...
kei80 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Sant det!Putslig fløy tiden litt gitt!Føler mye av det du gjør her...Blir VELDIG spenndene å se denne pp! Krysser får at den sitter på deg denne runden,hadde vært utrolig morro ja!! Men klaffer det ikke denne runden har vi en liten trøst at vi har hverandre og lene oss på Alle symptomer er vanskelig å skille som regel..kan være tanterød som melder sin ankomst med god forvarsel:( for alt vi vet!! Men vi håper og satser på at vi er en av de heldige denne mnd! Høres bra ut med den tur for deg!Nyte fjellluft og godt samvær!!kose deg!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Hei jenter! Slenger meg på her jeg, for jeg er så HIMLA lei av å VENTE!!! Vil bare vite det nå, og mest sannsynlig starte på atter en pp... Og jeg er litt gretten om dagen, så det er fint å ha noen å dele tankene med Men, jeg føler meg litt annerledes denne måneden. Det murrer i vei her, etter at det ble borte noen dager etter EL. Men ellers merker jeg ikke så mye, annet enn at jeg blir uvel av å spise smågodt, men da har jeg nok bare spist litt for mye, he, he Og for ordens skyld så går jeg over i 9. pp nå, om den ¤¤¤###%!! tante rød kommer på torsdag / fredag.......... Lykke til!
Maria08 Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Er det noen som har følt seg litt vel hormonell denne helgen? Er det tegn på tante rød eller? hmm, litt tidlig syns jeg da men...?
Underveis --> Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Oi oi oi! Har holdt på en stund du da. Skjønner at du er lei. Er lei allerede jeg, og dette er min første pp! Håper virkelig den sitter godt og hardt hos deg nå, og at årsaken til den periodevise kvalmen faktisk ikke er for mye godis ;-)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Hei på deg Nja...Skeptisk! Og takk for gode ord Huff ja, har prøvd en stund nå ja, men tror aldri jeg kommer til å venne meg til denne ventingen likevel! Kjempekjipt spør du meg... Trodde vel aldri heller at jeg måtte gå til det skritt å kalle meg en sliter heller, siden sønnen min ble til på første pp etter 10 år med p-piller! Men det er tre år siden det nå gitt... Nei, for syting da du! Jeg pleier som regel å være positiv jeg altså, så dette er ikke likt meg. Nei, opp og frem Vi skal nok få det til snart Så du skal på tur, kjempelurt å gjøre det rundt IKM da, så blir ikke fokuset så sterkt! Håper likevel spira sitter for dere, unner ingen å gå slik å vente jeg! Og bare for å ha sagt det, ikke mer godis her på en uke!! Og dessuten, syns jeg kjenner at puppene er litt vonde også, men nå tror jeg at jeg har kjent på dem så mange ganger at det sikkert er derfor de er litt ømme, hi, hi Tror nok vi skal i gang med en ny runde ja. Tvi, tvi for svømmerne våre=)
Underveis --> Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Nei, kan ikke si at jeg har følt meg noe særlig hormonell altså. Pleier ikke å være det ellers heller. PMS er et ukjent begrep her, heldigvis! Pleier heller ikke å kjenne symptomer på tr så tidlig som jeg gjør nå heller, men det er kanskje fordi jeg aldri har kjent etter? Synes det er litt rart, for i går knøt det seg så voldsomt i underlivet at jeg ikke i det hele tatt hadde unngått å legge merke til det om jeg hadde hatt det før også. ... men tr kommer nok som hun pleier :-(
kei80 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 Da er det hormoner på tur som er mitt andre symptom her...grrr latterlig og ukontrollert hissig her!
kei80 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2008 Åssen er det med dere jenter? håper alt er vel! skla til legen for å sjekke om jeg har alt jeg trenger,misstenker at jeg mangler jern og prøve å få en samtale med legen! Fortsatt ømme bryster her og hormoner på spreng! Håper uka flyr! Ha en fin dag alle sammen!
Underveis --> Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Du må jo bare ha fått det til! Ikke ørlitt fristende å ta den testen hos legen da? He he Ikke så mye murringer her i dag, men konstant i går. Litt stikninger, kanskje? Fortsatt ulvehunger, noe som morer min venninne grenseløst. Hun er overbevist om at det er tegn ;-) La oss håpe hun har rett. Selv synes jeg nå det er noe overdrevent av kroppen å legge inn ulvehunger så tidlig. Hva er vitsen med det? Dersom det er en Micro der, så er den altså kun to cellelag stor og da kan man knapt unnskylde seg med at "Jeg spiser for to". Hva er da pointet med å gi meg ulvehunger? Ikke for det altså. Jeg har jo knapt symptomer, så glad for de jeg har jeg. De kan forøvrig bare forsvinne etter at en evt graviditet er bekreftet. Da kan jeg være superfrisk, rask, ikke-sulten, ikke-murrende og særdeles lite plaget generelt. Hadde passet meg utmerket. Jaja... Kan jo hende at jeg hadde synes det var litt mystisk om de få symptomene jeg hadde plutselig ble borte. Mulig litt bekymret da ja? Gud... Tror jeg må starte en blogg om temaet *hihi* Vet dere forresten om noen fine sider om folk som er gravide? Trenger virkelig ikke være full av triste sa'er og ma'er, for å lese for mye slik preger meg litt faktisk. Bare vakkre dagbøker med magebilder og slikt ;-)
jåsjenta Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Slenger meg på her:) Har egentlig skikkelig bestemt meg for at det skal klaffe denne pp, så det blir spennende å se. Føler ikke at jeg klarer så veldig mange pp mer, da vi har prøvd i snart 3,5 år på vår første. Putter i tillegg i meg hormonstabiliserende tabletter og pergotime, 3 pp på rad, og jeg kjenner at jeg synes litt synd i gubben. Blir jo ikke akkurat så lett å ha med å gjøre.hehe Og pga de tablettene, så har jeg funnet ut at det er håpløst å kjenne etter gravidsymptomer, da de er nesten de samme som bivirkningene på disse tab. Såe...det er vel ikke stort annet å gjøre enn å vente til jeg kan teste..
Underveis --> Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 Du store all styrenes! All ære til deg altså! 3,5 år??? Mi gudness! Jeg hadde pr. def. vært gal på det tidspunktet ;-) Da satser vi selvfølgelig alt på at du har lurt gubben på riktig tidspunkt denne runden. Det hadde jo vært fabelaktig! Frustrerende at symptomer ikke er symptomer da, og sikkert kipt å ha hormoner som tyter ut av ørene. Ikke lett alltid å lage disse babyene! Jeg på min side er bare vanvittig sliten i magen i dag. Umulig å beskrive det på annen måte. Sitter å forsøker å fortrenge ulvehungeren, men det går dårlig, så jeg får vel hive innpå et større måltid nå ;-) Det blir jo veldig spennede å følge med deg de neste dagene da. Skal vel ikke teste for tidlig du heller da, kanskje?
jåsjenta Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 hehe...ja, man vet aldri. Er jo fryktelig vanskelig å la vær å teste da... Ja, denne pp har vært litt annerledes enn andre pp. I rundt el tider så hadde jeg plutselig en god del brunt utflod/blod, men det var bare i ett par dager. Så da hadde vi jo ikke sex, for det kom en del av det. Så jeg håper ikke jeg har kastet bort sjangsen denne mnd. Men ellers så har det vært sex annenhver dag fra dag 11 i syklusen-etter beskjed fra gyn.
Underveis --> Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Kan ikke si jeg har erfaring med ureglementert utflod, men sex annenhver dag høres unektelig positivt ut ;-) Selv kjenner jeg også på at det begynner å bli vanskelig å la være å teste, men jeg SKAL vente til over helgen dersom tr ikke kommer. Nå begynner det forøvrig å bli ille på "jeg tror jeg er gravid"-fronten. Jeg kommer til å bli så skuffet...
jåsjenta Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 Kjenner jeg meg selv rett, så blir det sikkert testing på meg den 14 feb. Valentineday å greier.hehe Har jo vært så morsomt å kunne fortelle gubben at han skal bli pappa på den dagen:) Nei,er ikke bra den her dagdrømminga. Ender somregel opp i en stor skuffelse hele greiern.hehe Men klarer man å la vær? NEEEEEI...hehe
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Litt hormonell.. Hmmm, ganske! HAr egentlig vært sliten og i svingende humør i litt over en uke, men når tårene plutselig triller når man sitter å jobber på søndag kan man vel si at ikke alt er helt normalt... Jeg har ikke bestemt meg for hvilken dag jeg skal teste.. Har mest lyst til å ta en med en gang, kanskje jeg roer meg litt- selv om den er negativ! Har nemelig en liggende i skapet.... Hva tror dere?
Nerak 2x pp Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Her var de så vondt i puppene i går kveld, at det "fløffe" putene våre når vi skulle legge oss, var mindre godt. Samma i dag, intet godt når overarmene strifer innom. (men får de være i fred, er de for det meste ok. Hadde noen kraftige fryse tokter i helga også.. Meeennnnnnn..... er nor tanta som hyler ut sin ankomst om noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå