Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg lurer på hvordan reglene er og hva som er vanlig. Har prøvd å finne det ut på nettet uten hell. Noen som vet? Vi vil at han skal ha begge våre etternavn, men vet ikke om mors etternavn skal være mellomnavn. Kan babyen ha to etternavn? Må det være bindestrek mellom da?
Alba44 Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Tror ikke man kan ha to etternavn, men er på langt nær ikke sikker. Sikkert andre her som har mer peiling ) Gutten min har mitt navn som mellomnavn, og mannen min sitt navn som etternavn.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Vi har med bindestrek, da er begge etternavnene "likestillt" . begge er etternavn, ingen mellomnavn =) Jeg synes det var veldig greit da vi ikke ble enige om hvem sitt som skulle stå sist Så da spiller det ingen rolle hvem sitt navn som står først eller sist =)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Loven med bindestrek er visst relativt ny =) Så det går helt fint =)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Ja dette er ganske nytt:) Må ha bindestrek for at det skal regnes som to etternavn. Hvis ikke blir det ene mellomnavn og det andre etternavnet. Eks: Tine Hansen Olsen Uten bindestrek: Olsen, Tine Hansen Med bindestrek: Hansen-Olsen, Tine
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Ok Så hvis man skal ha to etternavn(med bindestrek) så kan man ikke i ettertid velge hvilket man vil bruke? Man lager på en måte ett nytt etternavn av to?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Man kan kun ha ett etternavn, men man kan koble sammen to etternavn til ett med bindestrek... Heter man F.eks Ole Hansen Andersen så har man ett fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn... Heter man Ole Hansen-Andersen så har man ett fornavn og ett etternavn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå