Gå til innhold

Hva ville dere gjort (ang å miste)...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg vite at spira i magen ikke lever lenger (hadde en liten blødning fredag). Jeg sa til legen at jeg ønsket at kroppen skulle ordne opp selv, så nå venter jeg bare på at den skal gjøre det. Men det ser ikke ut som om det skal skje noe på en stund.... Blør ikke nå, har kun brun utflod. Skal tilbake på kontroll torsdag 21., og evt ta en utskrapning da... Saken er den at jeg angrer litt på dette valget. Føler meg uvel. Er kvalm og hadde litt feber i går... Har bare lyst til å bli ferdig med hele greia.

Men kan jeg ringe sykehuset og si at jeg ønsker en utskrapning allerede i morgen...? Tror ikke jeg orker å gå helt til neste torsdag å vente nemlig...

Takk for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det var trist å høre. Er kanskje en MA du har hatt da, siden du ikke har tegn til blod eller at kroppen alt har ordnet opp. Det beste ved ma er muligens å ta utskrapning. Jeg har hatt det og det var VELDIG befriende. Tungt den første tiden, men det må da være tyngre å gå å vente på at det skal ordne seg av seg selv. Jeg ville absolutt ringt legen min ved første mulighet og bedt om utskrapning.

Skrevet

Ja, er vel kanskje en ma. Har jo ikke kommet mye blod.. Mistet i høst også, og da blødde jeg litt en dag, før "alt" kom 4 dager etter. Kan jo hende det skjer denne gangen og, men man vet jo aldri. Synes det er tungt å gå og vente... Gruer meg bare til smertene ol kommer. Det beste er vel å kontakte fastlegen i morgen kanskje...? Har bare hatt direkte kontakt med sykehuset nå.

Skrevet

Hvis du er kvalm og har feber bør du kontakte lege og få ordnet opp. Det kan være en infeksjon, noe som IKKE er bra for deg.

Masse lykke til!!! Synd du måtte oppleve dette.

Skrevet

Takk

Jeg har ikke feber nå, hadde bare litt i går kveld (38). Men er kvalm stort sett hele tiden... Er nok hormonene som sitter i enda.

Skrevet

Hei

Så leit å høre :( Det er tøft å miste. Har selv mistet og jeg reagerte motsatt av deg.... ville bare ha den ut. Men vi reagerer alle forskjellig. Om du har ombestemt deg så tror jeg du vil møte full forståelse for det. Jeg hadde tatt kontakt med sykehuse og sagt at du ville ha tatt det vekk om det er det du fremdeles vil. At man er forvirra etter en slik beskjes er slettes ikke rart.

Da jeg mistet fikk jeg beskjed om at babyen hadde vært død i minst 6 - 7 uker allerede, alle disse ukene gikk jeg med ekstrem kvalme og følte meg veldig gravid. Så det tar litt tid før kroppen fatter hva som foregår når man har en ma.

Når man tar en utskrapning blir man lagt i narkose og kjenner heldigvis ingenting. Det er fryktelig vondt psykisk, men ingenting å være redd for... Ønsker deg masse lykke til uansett valg.

Skrevet

Takk for svar.

Er slik jeg kjenner det nå...-Vil gjerne ha det ut med det samme. Vurderte ikke noe annet da jeg satt hos legen i går, men var nok i sjokk. Sist jeg fikk vite at jeg hadde mistet så hadde det meste kommet ut før jeg fikk vite det. Er litt annerledes å vite at alt fremdeles er inne i meg synes jeg... Også er det vanskligere å innse det selv om jeg så at det ikke var noe liv i går.

Takk for at du forteller hvordan en utskrapning er... Må si jeg gruer meg. Men skal kontakte sykehuset nå, og håper på time i morgen.

Skrevet

Jeg har hatt to utskrapninger nå det siste året. Problemet med MA er at det kan ta veldig lang tid før noe kommer ut. Hos meg døde babyen i uke 13-14, og ble oppdaget på ul i uke 18. Ingen blødninger eller smerter. Ny Ma for 4 uker siden. HAdde da gått til grunne nesten med en gang. Så det jeg vil si, er at om det er MA, så kan det ta lang tid før noe skjer. Valgte selv utskrapning begge gangene, og det var faktisk den letteste delen av hele prosessen. Var frisk et par timer etter inngrepet. Ingen smerter etterpå heller, og denne gangen var jeg ikke så preget psykisk, så da var jeg på jobb dagen etter.

Ville bare bli ferdig med det, og ikke gå med det hengende over meg så lenge. Er forferdelig å vente. Første gangen ble jeg sendt hjem for å komme tilbake dagen etter. Den natten var veldig lang. Jeg var redd og fortvilet.

Håper bare at alt går bra med deg....

Lykke til!

Skrevet

Først må jeg bare få si, at jeg er forferdelig lei meg på dine vegne :(

Så trist at du mistet spiren din... Har selv mistet - en i uke 9, og en i uke 25.

Jeg råder deg til å ringe sykehuset, å si at du vil komme inn, å få tatt utskrapningen med en gang. Selvfølgelig må de ta deg inn med en gang. Dette er kjempetøfft psykisk, så det er sikkert det beste å bli ferdig med det hele.

En annen ting er at du skriver at du har litt feber. Dette kan tyde på infeksjon, og det er ikke bra. Hadde ringt med en gang jeg, slik at du ikke går og blir skikkelig dårlig.

Masse lykke til!

Trøsteklemmer fra

Skrevet

Takk for svar! Godt å få bekreftet at jeg tenker "riktig" ang å få det gjort. Kontaktet sykehuset nettopp, men legen kunne ikke gi meg noen time nå så jeg må ta kontakt i morgen tidlig igjen (fastende) og håpe at jeg får time i løpet av dagen.

Skrevet

Uff, må være grusomt å miste så sent... jeg var heldigvis bare i uke 9 nå.

Har nettopp kontaktet sykehuset, men må kontakte dem i morgen igjen, for de visste ikke når jeg kunne få time. Kan hende jeg må vente til onsdag... Blir lange dager isåfall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...