2.runner.up Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har de 3 siste dagene hatt vanvittig vondt øverst i ryggen.. jobber i hjemmesykepleien og litt i en barnehage. Har ikke vært plaget før nå. Og nå i helgen har den ene hoften blitt skikkelig vond, merker d også litt i den andre hoften.. vondt å gå! jeg vil ikke ha vondt! Hvordan får man liksom diagnostisert om det er bekkenløsning/ låsning? Er 24 uker, har gått opp 4,5 kg og er igrunn liten og smal av natur.. Kan d ha noe å si?
Liz80 Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Du får henvisning av legen din til fysioterapaut, som derfra tester deg, altså smertene dine. ut fra disse testene kan de fastslå om det er bekkenløsning eller ikke. De vil gjerne ha deg til kiropraktor for å teste om det er Bekkenlåsning også.. om du har fått bekkenløsning, må du ha ny rekvisisjon fra legen din hvor det står: Bekkenløsning med gangevansker. tilbake til fysio med denne, og du får gratis behandling.. JEg fikk symptomene i uke 12, dro til lege i uke 16, fikk henvisning med engang. Slo ut positvit på bekkenløsning tetene, var til kiro 3 ganger for å sjekke om det var låsning, uten at det hjalp med hans behandling. nå går jeg til fysio 2 ganger i uka. (Er i uke 25 nå) er også med på varmtvannstrening for gravide med bekkenproblemer. smertene mine ligger i korsrygg, rumpa, skambenet.stivhet og "stikk" smerter. håper dt var til hjelp.
2.runner.up Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Ok! tusen takk! mye frem og tilbake altså! Jeg har også stikk smerter i hoftene når jeg går. men d rare er at det er vondt i midten av ryggen.spesielt om morningen..det kan være vondt å snu seg i sengen f. eks.
Liz80 Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 en del fram og tilbake ja.. men verdt det til slutt.. fysio prøver å stabilisere smertene mine nå, så om hu får ti det er jeg lykkelig. Har forresten to ekstra bein også (krykker) i hverdagen. upraktisk når man jobber i barnehage men.. det at du har vomndt i jmidten av ryggen ( som jeg også har) kan komme fra a tdu spenner deg ekstra for at du ikke skal få vondt i korsryggen. jeg kjenner det gjerne på kvelden når jeg legger meg. da legger jeg en varmeflaske der, for å myke opp. det funker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå