Gå til innhold

HJELP: Etter en uke trenger jeg en DIB vurdering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre hav dere mener eller hadde gjort.

Lille er forkjøla/influensa og har hatt feber nå i 8 dager.

Tempen er fra 38,5 - opptil 40. Han er snart 3 år.

Han drikker greit, men spiser lite.

Hasn sover mer enn hann pleier, men er oppe og leker rolig når han er våken. Han klger over at han er så trøtt eller sliten mange gangter i løpet av dagen

Vi var hos lege mandag og fredag.

Er bare virus.

Nå er han nok også i ferd med å få ørebetennelse.

Skal vi fortsatt bare vente på bedring?

Eller gå til legen igjen? han kan vel ikke gjøre noe uansett....

Hva mener dere/hadde dere gjort?

Litt fortvilet mamma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr legen tatt en CRP av lille?

Jeg ville nok oppsøkt legen igjen, bare for å få en sjekk. Det er slitsomt og tærer enormt på kroppen til de små når de har så høy feber over lengre tid. Jeg mener at det er bedre at legen tar en ekstra sjekk enn en for lite.

Håper på snarlig bedring på småtten din!

Morsdagsklemmer

Skrevet

det kan jo vere legen gjer dokke antibiotika (AB) sidan han har vore sjuk såpass lenge, om han ser at det er øyreverk.

Bruk nasespray jamt nokre dagar, då dette vil halde alle kanalar (også dei til øyrene) åpne. Dette kan hjelpe på øyreverken:)

Skrevet

Det er ikke så mye man får gjort med virus desverre :/ men hvis du mistenker ørebetennelse så bør du nok få en ny vurdering av lege igjen og kanskje få antibiotika til ham.. God bedring da :)

Skrevet

Vi har brukt nesespray en uke alt :((

Klarte å vri oss unna en ørebetennelse på tirsdag og har fortsatt håp om at vi klarer å holde denne unna også selvom det virker litt verre nå.

Lege tok CRP både man og fre. Mandag var den under 8, fredag var den 25 - altså bare virus. han lyttet også på han - klare og fine lunger.

Ellers ikke noe annet enn at han klager av og til over vondt i magen..

Skrevet

Takk. Han er helt på vippen av å få ørebetennelse...., men nå er jo de fleste ørebetennelser forårsaket av virus og da har jo ikke ab noe for seg likevel...

Skrevet

Fredagens CRP kan jo ha vore stigande.? vondt i magen kan jo komme av litt lite mat...

Skrevet

om den er forårsaka av virus, så er betennelsen bakteriell likevel. Betennelse er bakterier og då virkar AB.

Forresten; CPR Viser tidlig i forløpet om det er virus eller bakterier, og den synker raskt(og tidlig i forløpet): sidan den har stege sidan mandag, så er sjansane store for at det er på veg inn i bakteriell infeksjon. be om ny CRP OG senkningsprøve. Senkniinga er ein "trengare" reaksjon.

Gjest -lilly-
Skrevet

Min erfaring:

Leger sier ALLTID at det er virus. Jeg har mistet helt troen på leger, de leter aldri etter problemet, men bare skriver ut medisin eller sier det er virus og at det går over av seg selv.

Jeg bruker alternativ medisin på mine barn. Fotsoneterapi funker kjempe bra. De finner ut det utroligste (som leger aldri hadde funnet ut), og fikser problemet/problemene.

Et annet alternativ er homeopat som også funker godt.

Kanskje du i hvertfall kunne vurdert det. En annen ting: leger har absolutt ingen tro på alternativ medisin, så det er ikke verdt å nevne til dem en gang. Men det funker ihvertfall !

Skrevet

Ja, noe nytt må vi i hvartfall finne på snart :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...