Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hvor gammel er man da? Enlighten me. Ser det er så mange som skriver alderen sånn. I mine øyne er det barnet to år og ni og en halv måned. Et barn på 2,9 år er nesten to år og elleve måneder. 12*0,5=6 mnd. etc. etc.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Ja, det der er et vitenskaplig system, vet du ;-) De skriver jo 2,11 år også...
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Noe over tre år med andre ord ;-)
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Svarte - her gikk det for fort, hehe. 2,11 år er jo bare to år og en måned, hehe.
krabbetrollet Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Nei, et vitenskapelig system er det ikke. Men i barnehagesammenheng (f.eks. på obsevasjoner etc.) er det vanlig å forkorte 2 år og 11 mnd til 2,11 år. Det ser litt pussig ut ja, men er altså en forkortelse. Det jeg heller stusser på er at folk her inne føler at de må gjengi alderen SÅ nøyaktig...
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2008 Men jeg stusser på at noen i observasjonssammenheng (hvilket betyr at det er folk med utdannelse vi snakker om her) setter likhetstegn mellom 2,11 og 2 år og 11 mnd. Det strider liksom litt mot sunn fornuft (og basic regneferdigheter). Men lærerutdanninga er jo ikke det den en gang var (og det er sikkert ikke førskolelærerutdanninga heller).
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Det er slik fordi det er lettere når en skal bruke og skrive observasjonene, selv om en kan regne med prosent og vet hvor mange månder 2.11 er. Det er foreksempel vanlig å anonymisere observasjonene, og da går det kjappere å danne seg et bilde av den en leser om. Har selv brukt begge deler, men nå skriver jeg det kun på den måten. Det fungerer rett og slett bare bedre i den sammenhengen, det handler jo ikke om matematikk men om pedagogikk. Nå tviler jeg på at du har brukt observasjoner i jobbsammenheng, dermed dømmer du hele førskolæreryrket på et utrolig tynt grunnlaget. Vil også legge til at det ikke er en idé folk med mindre resurser og dårlige regneferdigheter har kommet på alene. Det er den vanligste måten å betegne alder på i observasjonssammenheng. Om det ikke var det hadde vel svikten lagt i grunnskolen, det var der og ikke på høgskolen jeg lærte å regne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå