♥mini♥lille♥knerten Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 jeg har kommet til uke 7 og ble for nøyaktig 1 uke siden tatt av kvalmen, og har blitt veldig dårlig. Har ett barn fra før på 20 mnd. I jobben min er jeg i en situasjon hvor jeg sitter med kunder i en til en samtaler nesten hele dagen. Dette er ikke til å holde ut. Jeg føler at møterommene gjør at jeg ikke får puste, og jeg kan ikke sitte og spise hele tiden mens jeg snakker med andre. Det er fryktelig ubehagelig å sitte å snakke med folk hele tiden samtidig som man holder på å kaste opp. Jeg fryser, skjelver og er uggen, og må plutselig løpe på do. Vann i munn og bobler i magen hele tiden. I en slik situasjon, bør man ringe legen og bli delvis sykemeldt, eller kan man ta postafen 1 gang om dagen for å komme seg gjennom jobben? Har tatt postafen to dager og det hjelper meg gjennom dagen, men er redd for å gjøre noe dumt. Tok noen dager med forrige barn også, og tror ikke hun tok skade av det. Kan ikke si jeg husker at det var så ille sist, men jeg husker det gikk over i uke 9. Og merker den ekstreme trettheten pga et lite barn fra før. Sovner når hun legger seg om kvelden.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg ville tatt en tur og snakket med legen og hørt hva h*n anbefalte. Det er ikke ofte man venter barn så for min egen skyld ville jeg trolig heller forsøkt sykemelding (eller evnt snakket med jobben og hørt om du kunne fått en annen arbeidsoppgave de neste ukene så du selv kan spise og styre løpet om du er klar for å informere jobben da:s). Er ikke noe særlig tilhenger av medisiner dersom dette kan unngåes. og ble du bedre allerede uke 9 forrige svangerskap er det jo kun snakk om en kortere sykemelding samme hva? Syns den lille spira burde få såpass med omtanke... Dersom du samme hva ikke klarer deg uten reisesyketabletter er det hele en annen sak. men som oftest kan ro og mulighet for å spise regelmessig osv begrense den verste kvalmen litt.. Samme hva håper jeg kvalmen snart roer seg så du kan nyte svangerskap istedetfor;)
Gjest mphs Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Det er gereit å diskutere dette med legen din. jeg hadde hyperemis frem til uke 30 ca, og "bare vanlig" kvalme nå. Og det var legen som annbefalte meg å bruke postafen hver dag. Det er ikke skadelig for babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå