Gå til innhold

Barn som er stygge i munnen (lagt ut for ei på krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen legge dette på skravle for meg. Ønsker å være anonym da flere vet hvem jeg er.

Har en sønn på snart 6 år. Han brøler ordntlig til oss hvis han blir sint og ikke får det som han vil. I lek med søsken er han dominerende og det ender som regel med at søstra kommer gråtende ut av rommet. Da har han enten slått, sparket eller tatt fra henne leker.

Han roper ofte at han hater henne når hun springer ut å sier hun ikke vil være med å leke mer.

Under leken sier han ofte så tar du den (navnet), så gjør du sånn (navnet)

Hvordan skal vi takle dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har dere prøvd av konsekvenser tidligere da?

Eldre søsken er ofte dominante over for småsøsken. Er han eldst?

Skrevet

Prate med han å spørre om noe plager han kanskje?

Skrevet

hei:) du må nesten prøve å prate me han og høre om d er noe han vill snakke om. du kan oxo se hvordan de leker sammen å hvilken sammenheng han får slike utbrudd i. vist han er elst så er d litt vanlig at han styrer litt over mindre søsken. men slag og spark ville jeg ikke godtatt da,selv om ord sårer oxo.men han er 6 år så er ikke sikkert han fårstår hva d betyr å "hate" feks. min 2 .5 åring kan si han "hater" meg han oxo når han blir sint. ta fatt i d fysiske å se om du kan endre d før du tar fatt i d verbale.selv om d ikke er noen fine ord.prøv bare å overse d.

ønsker deg lykke til iallefall. kan hende d er litt frustrasjon som han ikke får forklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...