Gå til innhold

mugg svarte prikker under gulvteppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vart en krangel har akkurat,

Vi holder nemlig på med å male gangen, det er jo kjekt. Også tok vi bort vegg til vegg teppet for da kommer det ikke maling på det. (også kjekt) Men når vi rulla det sammen fant vi 3 områder som er full av svarte prikker. Mugg? Det ene stedet var ved dodøren. Logisk, det kan jo komme dusjevann ut om man ikke har lukket den skikkelig. Men de 2 andre stedene var ikke logisk, langs med veggen. Rett vedsiden av er det en døråpning til stua. Og overraskelse, det kom en kald vind fra kjelleren opp gjennom en ganske stor sprekk i dørterskelen.

Vi vet at det er mugg i kjelleren (jordkjelleren)

Jeg fant sorte prikker i områder på vegg til vegg teppet (mugg?)

Under teppet er det et morkent gulvbelegg som er minst 70 år gammelt og under det er det sponplater. Om jeg ikke tar feil er det ingen membran til kjelleren, siden det kom en frisk vind.

Kan det være mugg i gulvet, fra kjelleren? Feks i sponplatene? Vi har ikke plagdes med lukt som vi har tenkt over,.. men så er vi jo gankse vandt til å være her og da,..

Er det farlig når man er gravid?

Mannen fikk fnatt ved tanke på å snakke med husverten om det,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere leier er det bare å ta det opp med huseier og få de til å fikse det. Hus med mugg er ikke bra for noen å bo i. Sporer fra muggsoppen kommer ut i lufta og det er ikke bra å puste inn.

Hvis det kommer vann ut fra badet om man ikke lukker dodøren ville jeg snakket med de om det også. På badet er det jo helst tett, enten Litexplater eller gips med påmalt membran, eller annet så det ikke skal bli lekkasjer og fuktskader. Kan umulig være bra å få vann fra badet ut i gangen (om jeg skjønte riktig) for i gangen er det jo ikke noen form for fuktsikring.

Er kjelleren fuktig kan det sette seg muggsopp i gulvet, bærebjelkene ja i alt egentlig.

Skrevet

Takk,.. skal ta ansvar og prate med de,.. Mannen er ikke i lune for at de skal gjøre noe med det,..= kaos for ham,.. Skal ringe og få tilsendt en test i morgen,.. Han er redd jeg roper ulv ulv,. og at jeg er gravid og hysterisk. ;( usj

Skrevet

Google mugg, muggsopp, fuktskader eller noe i den duren, da kommer det nok opp noen bilder, så kan du samenligne. Det finnes forøvrig flere typer av muggen også.

Holder på med huskjøp her ser du, så setter meg litt inn i drenering og fuktskader her, for vi har sett på et hus som har noe av det ;)

Skrevet

Bare til info, dere har faktisk plikt å informere huseierne ved mistanke om sopp/mugg og div. andre skader på leiligheten. Han/hun skal ha mulighet til å fikse det før det blir for mye skader på treverket.

Blir det ikke gjort noe med, blir det værre, og det er faktisk ikke bra for noen av dere å bo i et hus med masse mugg. Man kan bli ganske så syk av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...