En liten en til? Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har fått første time hos fastlegen 1.april, og er da 12 fullgåtte uker på vei..... er ikke dette litt sent? Resepsjonisten sa det var vanlig. Har også lyst til å ta tidlig ultralyd i uke 12 for å se etter nakkefold. Kan jeg "mase" meg til dette, eller må det bli privat?(er 29 år)
Lilla81 Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Det er ikke uvanlig med første kontroll i uke 12 etter det jeg har hørt. men jeg hadde første kontroll nå i uke 8 og med mitt første barn hadde jeg i uke 9 så er nok litt forskjell fra legekontor til legekontor. ang om du kan få tidlig ul for å se etter nakkefold så tror jeg ikke du får det så lenge du ikke er eldre.men skal ikke si det helt sikkert.... fortsatt lykke til med spiren i magen:)
Guttemamma75 Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Første kontroll hos lege er vanligvis mellom uke 10-12, neste kontroll er ultralyd i uke 17-20 og så er det jordmor i uke 24.. Deretter er det kontroll hver 4.uke tror jeg.. Du kan jo snakke med legen ang å få ultralyd for å sjekke nakkefold, men i utgangspunktet tror jeg ikke du får det - det er kun de over 38 som får tilbud om det ettersom risikoen for å få barn med downs er mye mindre når man er så ung som du.. Vil tro at du må bestille ul privat og betale for den selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå