Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg strever med å få i min gutt på 1 år mat! Han begynte å nekte for 1,5 uke siden ifm.at han var `litt syk m oppkast... han virker frisk nå -bare litt forkølelse, men nekter fortsatt å spise brødskive, grøt og middag. Vi tvinger han heller ikke...

Melk, youghurt, litt frukt spiser han gjerne.. og vi har tydd til dette som siste og eneste løsning når han ikke har ville spist noe annet...

Jeg lurer på om noen har erfaring og råd på hva vi skal gjøre... kan d være at han skjønner at han blir tilbudd "det gode" dersom han nekter brødskive ol? Bør vi være konsekvente og kun tilby brødskive og ikke melk/yoghurt i det hele tatt?

Uff vanskelig dette her... han er slank modell fra før og nå kan vi telle ribben på han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei .

huff skal ikke være greit når minsten er syk. min lille har nettopp vert syk i nesten 2 uker med omganssyke. men min har litt fett på kroppen. men ble selvsagt bekymret når han ikke ville spise eller noe.

men det eg fikk vite av legen var. gi han de han vil ha. og mye væske så de ikke blir dehydret. det er den eneste erfaringen eg har.

når han lille er syk så pleier eg og gi han mye frukt, melkeprodukter ( om det ikke er magen det er noe gale med) fullkorns kjeks . kavring osv.

det du også kanskje kan prøve er og gjør maten mer spennedes. utforske litt og se hva han vil spise.

lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...