Gå til innhold

Undertøy i ull!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter på nettet...men hvor finner jeg body og andre ullplagg til baby??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.nostebarn.no

www.sparkjop.no

www.ullbarn.no

Det var noen...

Skrevet

Mener å ha sett det på Spar Kjøp sine sider i alle fall

Skrevet

Vet dessverre ikke hvor man finner denslags, men vet at det ikke er alle barn, nyfødte og større, som tåler ull - selv ikke den sorten man mener ikke klør. Mitt barn gjorde f.eks ikke det og alt av ull ble bare liggende og etterhvert kastet eller gitt bort. Bomull er visst best, spesielt om det skal være helt inntil huden, slik bodyer gjerne er.

Skrevet

Norges astma og allergi forbund annbefaler ikke ullundertøy på spedbarn da mange kanutvikle allergi mot dette. Og husk på at de minste er veldig godt pakket inn i tepperog poser

Skrevet

Enig, IKKE bruk ullundertøy til spedbarn!!! Bomull innerst og ull ytterst!!

Skrevet

Siterer fra artikkelen:

- Mitt enkleste råd er å bruke minst mulig bomull. Bomull er den store, stygge ulven og jo nærmere barn har det på kroppen, jo verre er det i forhold til å holde seg tørr og varm. (Ingunn Grimstad Klepp, tekstilekspert)

Skrevet

Hvis du absolutt ikke tåler ull mot huden, er det bare dumt med bomull, men devolds undertøy har syntetisk stoff mot huden. Det finner du på www.lilledu.no, for eksempel. Jeg ville ikke kjøpt det for barn som fint tåler ull, men har dere mye hudproblemer i familien er det sikkert lurt å prøve.

Skrevet

Takk for svar. Jeg tenker jeg kjøper litt i ull og ser hvordan det fungerer, man ser jo fort om det ikke fungerer mot huden...?

Skrevet

Kjøpte akkurat superfine bodies og gensere, stilongs av 100% merinoull for 100kr st på Smartclub.

Skrevet

Man bør nok være litt forsiktig der det er allergi i familien mot ull og div.I min familie har jeg og flere allergi mot ull, polyester og mørke fargestoffer. Jeg kommer derfor til å holde meg til bomull innert på huden, og bruke ull utenpå slik jeg har gjort det med mine andre to. Det har gått helt fint.

Skrevet

sønnen min er for varm for ull så alle mine søte små og kjempedyre nøstebarn klær måtte pakkes bort... jeg hører dere sier at det regulerer temperaturen, men det er jo bare tull! han var kliss våt i håret så hos oss går det i bomull. håper neste man kan bruke klærne..

Skrevet

En kjempefin artikkel som er svært nyttig for den som har barn som er mye ute og leker! Men la meg få nevne: den gjelder for barn som er ute og står i fare for å bli våt til skinnet. Den er ikke skrevet for spedbarn.......

Skrevet

Med ull trenger man jo ikke så mye lag, så min gikk kun i body og strømpebukse inne. De store, dyre sparkebuksene fra nøstebarn har heller ikke vi brukt mye. Min har aldri vært svett, med mindre jeg har bomma helt med påkledning en dag...

Skrevet

sparkebuksene ble bare brukt ute ja...litt synd for de er jo så fine. hjemme går det i body og sokker, eller strømpebukse, men selv det blir for varmt for noen. jeg er litt sånn selv så det er vell ikke så rart...

hvis ungen kan bruke ull ville jeg sett på andre enn nøstebarn sine klær, for de synes jeg er overpriset! 360 kroner for en genser til baby!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...