Brokade Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hei, Jeg strever med å få i min gutt på 1 år mat! Han begynte å nekte for 1,5 uke siden ifm.at han var `litt syk m oppkast... han virker frisk nå -bare litt forkølelse, men nekter fortsatt å spise brødskive, grøt og middag. Vi tvinger han heller ikke... Melk, youghurt, litt frukt spiser han gjerne.. og vi har tydd til dette som siste og eneste løsning når han ikke har ville spist noe annet... Jeg lurer på om noen har erfaring og råd på hva vi skal gjøre... kan d være at han skjønner at han blir tilbudd "det gode" dersom han nekter brødskive ol? Bør vi være konsekvente og kun tilby brødskive og ikke melk/yoghurt i det hele tatt? Uff vanskelig dette her... han er slank modell fra før og nå kan vi telle ribben på han...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hei. Har hatt det samme med mitt barn. I perioder gikk det kun i fruktglass/mos, banan, og kormokjeks. Eller youghurt med havregryn eller havrenøtter med melk og frukt i. Hva med å ha kornblanding, havregryn i yoghurten, da får han i seg litt mer enn bare yoghurt, eller gi han kornblanding og melk?? Ha på feks banan, fruktdessertglassene på skivene slik at det smaker godt. Kan være han har dårlig minner med skiver, middag og grøt dersom han spiste dette når han kastet opp.. Prøv feks å lag potetmos med smør og feks. pølsebiter i, suppe eller noe lett og godt som glir ned og gradvis øk det med at maten er biter i osv.. Men, så er muligheten der at barnet bare er lei middag, grøt og skiver. Mitt barn er inni en slik periode, så her går det og i frukt, grynsorter/kornblandinger med melke eller yoghurt eller frukt... Barnet mitt og er en slank modell, men så lenge dere får i barnet noe,så ville ikke jeg bekymre meg så mye,.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå