(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Det sies så ja...Men jeg hadde aldri i livet klart meg uten skikkelig nesespray i sv.skapet-hadde ikke fått puste rett og slett:-) Så jeg bruker Ortrivin,der står det at gravide kan bruke også:-) Men over lang tids bruk så kan man ødelegge slimhinnene...Jeg brukte nesten hele sist sv.skap og plagene forsvant rett etter fødsel:-)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Kva med saltvanns-spray??da kan jo"alle" bruke...
MiEli Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Ja, det er sant, men den funker ikke på meg ihvertfall. Jeg må ha nesespray for i det hele tatt å få sove, for med en gang jeg legger meg ned så tetter alt seg.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Joda, du kan bruke Otrivin. Jeg har brukt det i 3 mnd nå, men fikk streng beskjed av legen om å prøve og kutte ut, ellers ville slimhinnene mine bli ødelagt. Tenkte at "ja, da kommer ikke jeg til å få puste i hvertfall!", men det har faktisk gått seg til. Nå er jeg stort sett helt fin. Nesa blir vant til nesesprayen, og faktisk avhengig av den. Har du brukt den lenge, så anbefaler jeg å "pine" seg gjennom et par dager med skikkelig tett nese, for det blir bedre. Det tok ca 2 dager for min del etter at jeg kutta den ut. Nå er det null problem.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Så da er det greit at du anbefaler andre gravide det motsatte av hva legen sier? Det er mange som sliter med ødelagte slimhinner etter å ha brukt nesespray for lenge, så har man behov for det må man snakke med legen sin. Ikke si "joda du kan bruke otrivin" til andre gravide!
lille sprelle Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Har sagt det her inne før en del ganger - bruk nesehorn! Da får du skylt med saltvann litt lengre opp i systemet en bare lokal behandling helt ytterst i nesa og er ikke så tett lengre.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Halloo!! Jeg mente jo i de 10 dagene som det står at det kan brukes da, *hepp*! Alt må visst inn med t-skje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå