Gå til innhold

Helvete!! Han skal BARE ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjokoladepålegg på skiven og knekkebrødet! Riktignok sånn hvit boks med 25% mindre sukker, men er nok endel i fordet!

Hva skal jeg gjøre? Han liker INGENTING!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 4,8 år.

Skrevet

tja.. jerg er jo en av dem som hadde tatt sjokoladepålegget ut av hus om han ikke kunne begrense seg!

gi han et ultimatum, enten sjokoladepålegg på bare ei skive, eller ikke i det hele tatt:o)

Skrevet

Slutt å kjøp det..regner med at han blir sulten nok til å spise noe annet etter en stund.

Skrevet

vi har det slik at de får 1 skive på lørdag og 1 skive på søndag med sjokolade pålegg...ikke mer...blir det bare tull og tøys slutter jeg å kjøpe det:) det funker fint:)

Skrevet

min gutt var også sånn. Jeg kastet alt som var av sjokoladepålegg og da begynte han og spise annet.

Skrevet

Er det ikke bedre om han spiser brød med sjokoladepålegg på enn at han ikke vil spise?

Min bror spiste kun sjokoladepålegg på brødskiven HELE oppveksten. Prøvde seg på litt annet pålegg først da han begynte på ungdomskolen. Å han har over hodet ikke tatt skade av det. Han er i dag en 20 år gammel gutt/mann som er frisk og rask, aldri vært noe spesielt syk, ikke er han overvektig og han har aldri hatt hull i tennene!

Skrevet

Signerer lykkelig og lykkeliten. Han er stor nok til å skjønne dette, er nok bare blitt litt "godt vant". For gjort det, men det er jo DU som bestemmer, ikkesant. La han bli med på butikken og velge seg noe annet pålegg selv.

Sikkert lurt å si at han kan få en skive med det i helgedager e.l .

Skrevet

Her i huset spiser vi masse sjokoladepålegg, så jeg hadde sikert ikke ropt helvete for nett det da :P

Skal vedde på han liker andre ting, han bare vil ikke like det =)

Skrevet

Det er jo det totale sukkerinntaket sønnen din får i seg om dagen som teller, og sjokade inneholder jo kakao og det er jo sunt.

Halvparten av det du smører på skiven av sjokaden er sukker. Men det jeg er mer bekymret for er det herdede fettet som er i sjokaden, det er ikke bra for kroppen.

Syltetøy kan inneholde mer sukker.

Skrevet

Får begynne i begynnelsen da....

Jeg tør påstå, at før vi kjøpte inn sjokoladepålegget, spiste han INGENTING på skiven. Bare en halv skive i ny og ne, uten noenting. Så grunnen til at vi kjøpte dette, var fordi vi håpte han kom til å like det....

Nå virker det nesten mot sin hensikt! =/

Som dere sier her:

"Kast det!"

og

"Er det ikke bedre han spiser dette, enn ingenting?"

Enig i begge argumentene....

I barnehagen spiser han bare Makrell I Tomat, men hjemme nekter han PLENDT!! "Eg lige det bare i barnehagen...." får jeg høre. Jeg gjør nøyaktig slik som i barnehagen. Han får kniv, jeg drar av lokket, knepper det bittelitt opp, så det er enklere for han å smøre på selv. Tilbyr å hjelpe også, men NEI....

Så.... Tips til pålegg til matlei gutt? Er vel det han er? Ikke stor heller (16,3 kilo), men alltid vært litt liten.

Skrevet

La ham bli skikkelig sulten. Etter en dag eller to spiser han nok.

Det tar litt tid å venne seg til ny mat, så ofte må folk spise nye ting ca 10 ganger i løpet av relativt kort tid, kansje noen månter, før de begynner å like det. Ikke godta at han sier "liker ikke". Det betyr bare at han har mer lyst på sjokoladepålegg. Kast det pålegget ut av huset. Da fristes dere ikke til å gi dere. Om ikke annet kan han spise brød uten pålegg en stund. Han må lære å like ting.

Skrevet

prøv peanuttbutter, smøreoster, prim, makrell i tomat med majones på osv.. Kanskje greit at det ikke er skinke om han liker den myke brødskiva med sjokoladepålegg. hehe.

Skrevet

selvsagt vil han ha bare det om han vet han får det,jenta mi vilo å bare ha det.hun får velge enten 1 skive sjokoladepålegg eller 1 glass melk m oboy oppi på lørdag.så har jeg fortalt om karius og baktus.og hun får andre alternativer til pålegg,vil hun ikke ha noe annet så får hun beskjed om å komme tilbake når hun er sulten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...