Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg sliter så m bekkenløsning,og isiasj på venstre side,gjør sååååå vondt,men allikavel må e ta huset også,og e får så vondt etterpå at d er så vidt e kan gå... Samboren min er ikke stort bekjelplig m ting,han sier at jeg er vel ikke innvalid fordi om jeg er gravid,jeg blir så sinna at e kunne sprekke... Så nå lurte e på om d går ann å få hjemmehjelp????? Har bare 3 uker igjen,men skal ta keisersnitt,så da skal man vel ikke heller gjøre slike ting på 6 uker????????
lille sprelle Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hei! Prøv å få jordmor til å snakke med samboeren.... om ikke før, få sykehuset til å gjøre det. Du kan søke om hjemmehjelp i kommunen. Det er ulike rutiner i de forskjellige kommunene, men tror det er lurt å følge opp med muntlig ettersom dette forhåpentligvis er behov for en kort periode. Har imidlertid skjønt at bekkenløsning ikke nødvendigvis går over ved fødsel, men dette kan du prate med sykehus/jordmor og hjemmetjenesten om. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Syns det blir litt spesielt å søke om hjemmehjelp når du har en fullt oppegående mann som kan ta seg av sånne ting... Vet at det er mange gamle og syke som er virkelig trengende som ikke får nok hjelp fordi det er dårlig kapasitet. Og da mener jeg virkelig at vi andre som har en mann som kan hjelpe til ikke burde bidra til at de får mindre hjelp. Stram opp mannen din!
Guttemamma75 Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg jobber i hjemmesykepleien og vet hvordan systemet virker.. Nå er det jo forskjellig i forskjellige kommuner - men du kan IKKE regne med å få hjemmehjelp så lenge du har en annen som kan hjelpe deg... Som anonym over her skriver er det mange eldre som ikke får nok hjelp som det er - ressursene strekker rett og slett ikke til.. I tillegg skal du være klar over at det hjemmehjelp faktisk innebærer er 1 TIME hver 2.eller 3.uke.... Det er ikke akkurat mye, og eneste grunnen til at det går rundt for mange eldre er rett og slett at de ikke roter noe selv fordi de ikke er i stand til det (fysisk - nedsatt mobilitet f.eks) Du må nok stramme opp mannen din, eller be et annet familiemedlem om hjelp - eller bite i det sure eplet og leie inn noen for å gjøre det - og betale det selv.....
Gjest Orkideen - Høygravid Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Du har ikke rett på hjemmehjelp når du har en mann hjemme som kan hjelpe deg. Du er nødt til å stramme opp mannen din. Synes det er et godt råd om å få jordmoren din eller legen din til å ta en prat med mannen din.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Hvis ikke han er interesert i å hjelpe til, så søk etter vaske hjelp. Det har jeg gjort, var dritt lei av å bruke lørdag el. søndagene på dette. Betaler 400.- pr gang, og hun kommer hver 14 dag. Absolutt verdt pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå