Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Av en eller annen grunn har mine "gamle" venninner tatt litt avstand etter at jeg fikk barn. Jeg blir sjelden bedt på ting, fordi de tar som en selvfølge at jeg ikke har anledning eller ikke har barnevakt osv...... Jeg synes det er trist, vi er alle 30 år og jeg er først ute med å gifte meg og få barn. En av de kom innom her om dagen og jeg hintet med at det hadde vært så koselig om hun snart fikk barn også... Åh nei, hun syntes det var så delig å slippe å ha et så stort ansvar! Deilig å tenke bare på seg selv og hun kunne reise så mye hun ville, fikk jeg til svar...... Trodde kanskje at når man er 30 år var det tide å stifte familie og slikt... men neida.....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Nei... jeg har omtrent ikke de samme venninnene som før. De fleste "gamle" inviterer meg aldri lenger. De få jeg har kontakt med føler jeg at jeg ikke har noe å snakke med om. Selvfølgelig skal vi ikke snakke babyprat hele tiden når de ikke har baby selv, men med en gang jeg nevner jenta mi så gidder de ikke snakke om det. Selv om jeg sjelden nevner henne i slike sammenhenger. Det virker som om de har piggene ute for babysnakk, og har bestemt seg for at det ikke skal vere snakk om noe baby. Men jeg har fått nye gode venninner etter at jeg fikk baby. Venninner som også har små, og som fortsår hvordan det er og at jeg ikke alltid kan vere tilgjengelig. Så jeg har det greit. Gleder meg til de "gamle" venninnene får barn, så kan de se hvordan det er. Spesielt en hadde hatt godt av å se at det ikke alltid er bare bare å ha en liten baby .
majsenna™ Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har fortsatt god kontakt med mine beste venninner. Hun ene ble mamma to dager før meg, så vi har mye til felles der:) og hun andre er fadder for Thea og engasjerer seg veldig. Føler ikke at de andre bekjentskapene mine har tatt avstand, men det er jo klart at det har blitt mindre festligheter på meg etter at jeg ble gravid. Tenker det kommer seg etterhvert som jeg blir trygg på å etterlate jenta mi hos barnevakt:)
*novemberbebbis* Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har egentlig akkurat de samme venninnene! Og fått flere egentlig som jeg har møtt på helsestasjon og slike ting;) Har venninner som har barn og ikke har barn. De som har barn har så lyst til å se tulla mi så kontakten er IKKe mindre, er nok gode venninner jeg har
*novemberbebbis* Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Må forresten legge til at hun venninnen din var ikke særlig omtenksom hvis hun sto og sa det hun sa.. Men vi er alle ulike! Hvis hun ikke vil ha barn pga det, kan det jo plutselig være litt sent om hun drøyer det for mange år og da siden hun er rundt 30 nå. Trenger jo ikke være for sent om man går over 35 år før man får barn, ikke det jeg sier, men det er jo et fakta at jo eldre man er, jo vanskeligere er det jo..iallefall det inntrykket jeg har fått. Uansett, tenk så mye glede du får oppleve gjennom barna dine da! =)=)=) Og reise og kose seg masse kan du da gjøre sammen med mann og barn og det når barna blir litt eldre så klart! Tenkt så mye morro man har det sammen med barn! Så kan man reise alene når barna flytter hjemmefra;) Nei vettu hva, jeg ville mye heller hatt barn enn å reise alene rundt om i verden bare sammen med kjæresten! Akkurat DET får vi nok gjort når vi blir eldre og alene i huset !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå