Væren*78 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Vesla vår er 5 mnd og sover veldig lite på dagen, hun sover i cirka 1 time totalt men sånn har hun vært bestandig. Men hun er flink om natten da... Jeg legger henne rundt kl 19.00 og vi står opp rundt 08:00 hun våkner 2 ganger for mat og sovner igjen. Men jeg skulle gjerne fått henne til å sove litt mer på dagen... Hun har lært at når vi legger henne i sengen sin på kvelden da skal hun sove, og det har aldri vært noe problem. Og det fungerer såpass bra at jeg har ikke tørt å legge henne der på dagen for å ikke ødelegge de gode vaner vi har på kvelden/natten.... Derfor sover hun i vognen sin på dagen, men hun sover ikke så mye.... Jeg vet ikke om det er fordi hun ikke ligger i sengen sin eller fordi rett og slett hun ikke er trøtt....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Vi tør heller ikke legge gutten vår i sengen sin på dagtid, siden vi har kommet inn i en fantastisk nattrutine:-) Der sover han fra 20:30 til 09:30 eller 12:00 i strekk! Så derfor legger vi han ute i vognen på dagtid. Sover som oftest bare en time av gangen, 2-3 slike lurer om dagen. :-)
Snupi27 Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 hei jenta vår ligger i sengen om natta og vognen om dagen. dattera vår var sånn hun oxo. hun sov bare en halvtime MAX 1 time i strekk på dagene.. hun våkner ca 7.30 hver morgen, jeg pleide å legge henne etter ca 1 og en halvtime utover dagen jeg bestemte meg for å prøve noe nytt. hun stod opp 7.30 om morgenen og jeg holdt henne våken til ca 10.00 hun sov da utrolig nok i over 2 timer!! så jeg la henne igjen rundt 15.oo og hun sov igjen 2 nye timer!! jeg ble helt sjokkert så dette har jeg fortsatt med og hun sover kjempe fint om dagen. hun legger seg 20.00-20.30 for natta i sengen sin hu er 6 mnd
Alba44 Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Lillegutt sover alltid i vogna på dagtid. Har alltid gjort det, så skiller fint på vogna om dagen og senga på natta.
En liten og snart en til Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 I senga si på natta, og vi mener også at senga kun skal brukes til nattsoving. På dagen sover han ute i vogna si, som regel en 4-5 timer. Noen dager når det er for kaldt, eller masse vind (sånn som i dag) sover han i vogna i gangen. Tidligere måtte vi gå tur for at han skulel sovne, men nå er det nok bare å legge han nedi, pakke posen ogdt rundt og opp med kallesjen.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Sover i vognen hun her og =) greit å slippe å gå opp med henne etter at hun har fått mat og sovnet for da våkner hun alltid!
art Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Gutten vår sover natten igjennom i sengen sin, jeg har de siste ukene lagt han til å sove i sengen på dagen også. Han er 4 mnd. Da han var mindre skilte jeg klart mellom at natten sov han i sengen og på dagen enten i vognen på tur eller i vugge i stua. Men så vokste han ut av vuggen og han er ikke spesielt glad i å sove i vognen når den står stille. Derfor har jeg de siste ukene lagt han i sengen når det er sovetid på dagen (dersom vi ikke er på trrilletur) og det fungerer riktig så bra. Han har siden han var under 2 mnd sovet natten igjennom, ikke mat eller våken mellom kl 21 og 6/7, det gjør han fortsatt:)
*Smiley* Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Han sover i sengen sin.Fungere utmerket,Han vet godt forskjell på natt og dag.Er jo den indre kroppsrytmen som avgjør det etter hvert.Han er 5 mnd.Helsesøster sa til oss at det beste var at de sov på samme sted alltid når de skal sove.Men det tror jeg er individuelt . Men hvis barner sover godt i sengen så kan man jo prøve det om dagen også. Det er et sted de vet betyr søvn.
Mamma til snart 4 Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 hun sover i sengen oppe, går vi tur så sover jo hun i vognen.. mi er 4 mnd sover 1-1,5 time på dagen. . det i 2 omganger. men legger henne kl.19.00 å står opp kl.09.00 hun får ikke mat på nettene. .
Legekjærringa Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har fått min sønn på 6 mnd til å sove kl. 10 (2 timer) og kl. 15 (ca. 1 time)....hver dag. Nå sovner han av seg selv til disse faste tidene. I begynnelsen trillet jeg eller rugget på vogna. Nå tar jeg bare et par ganger frem og tilbake, så skjønner han at nå skal han sove og han er dessuten trøtt ved disse tidene. Legger han kl. 19-20 men får ikke dette til så bra som på dagtid Våkner flere ganger om natta og "står opp ved 7 tiden neste dag. Har har måtte innføre beinhard disiplin for vi var helt ute av kontroll, sov nesten ikke på dagen, ikke på natta (ikke nå heller da) så jeg orket ikke mer.
Learning to fly Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har tre stk og de har alltid sovet i senga på dagtid som nattestid, aldri noe problem. Bare de første ukene når lys og lyder ikke påvikrer søvnen dies att de sover i stuen etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå