Gå til innhold

ok å gi saft uten sukker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår nekter å drikke vann. Hun elsker melk(mme), men har hatt episoder hvor det har kommet opp igjen. Vi ga henne saft med sukker når hun hadde omgangsyke, etter anbefaling. Det liker hun godt, men kan ikke fortsette å gi. Saft uten sukker el kanskje juice best ?

hun er 9,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ikke kunstig søtnigsmiddel før de er tre år, har jeg lest.

Skrevet
Jeg hadde bladet litt eple eller appelsin juice i vann istedenfor saft. Men finner du saft uten sukker og søtninsstoffer,så kan du jo gi det. Hipp og Nestlè har jo saft beregnet på babyer. HAadde nok kjøpt dem enn annen saft.
Skrevet

Ikke Ok å gi drikke/drops eller tyggis som er sukkerfritt før de er minst tre år. Dette grunnet at søtningsstoffet (aspartam) ikke er forsket grundig nok på. Det er bare innført i mat, uten verken menneske eller dyreforsøk. På matportalen står det i alle fall 'ikke før tre år.'

Skrevet

jeg gir blåbærsaft fra nora.. Mindre sukker og ikke tilsatt kunstig søtning.. Så blander jeg svakt.. Min drikker heller ikke vann, og til tider lite melk.. Lager en kopp saft til han om dagen, men han drikker kansje halve.. Han er ikke interessert i drikke han, jeg blir jo bekymra da, men kan jo ikke tvinge det i han heller da..

Skrevet

Vi gir ikke mye saft men en gang i blandt da bruker jeg å gi Hervik saft, har mange ulike smaker og er 100% naturlig.

kan lese litt om de på www.hervik.com

Skrevet

tusen takk for alle svar. Utrolig hvor mye dere vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...