lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 hei! Er dt noen av dere som har en liten fra før som skal ha igjen nå? hvordan går det å være gravid og samtidig ha en liten? tungt? jeg skal ha neste i september, har en gutt som er snart 7 mnd, han er 14 mnd når neste kommer. er litt redd for åssen det skal gå, har bekkenløsning fra forrige svangerskap, og kvalm og kaster opp nå. sliten hele tiden. grur meg til å være høøygravid å ha mini hjemme.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 heisann... Kjente meg litt igjenn her. Fikk nummer en i januar i fjor, og har nå termin i mars med nummer to. Vært ltt mer plaget i dette sv, men ikke mer enn at jeg har klart meg. Har guttungen hjemme på fulltid, men merker at det hadde vært godt med litt avlastning innimellom. Men noen tips har jeg - Sov når den lille sover (ellers får du aldri i verden hvilt nok) - Prøv å hold deg aktiv med turer etc (så har du mer energi) - fordel vasking av hus etc med mann/samboer (om d har) eller rett å slett lær deg å overse det. Når tiden kommer og du er høygravid (som jeg er nå) ikke vær redd for å spørre etter hjelp fra venner og familie. (jeg er så heldig at sambo tar mye skole hjemmefra, så får hjelp av ham)
mizz25 Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Heisann =) Æ e 8 daga på overtid å har en gutt på 17 mnd,det har til tider vært veldig slitsomt å tungt å må opp og ned fra gulvet,løfte osv... Har hatt han hjemme hele tiden,men han begynnte i barnehage i januar,så det va godt både for mæ å han,han stortrives der =) Æ hadde kraftig bekkenløsning med han,men har kun kjennt antydning te bekkenløsning nu den siste mnd,å ellers vært i kjempefin form =) Noen sir jo at det at æ ikke har hatt bekkenløsning denne gangen kan jo være for at det e så kort tid siden sist =) Går nok bare bra ska du se =)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 takk skal dere ha! gutten min er veldig urolig og krevende, har alltid vært det. mye sutring, vil ikke ligge på gulvet alene osv. håper det blir bedre når han begynner å krabbe. har søkt barnehage fra august. tror han skal få lov å gå litt i barnehage selv om jeg skal være hjemme. alt går jo på et vis, så det ordner seg sikkert!
fru.ktbar Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har 3 gutter og er alenemor. Har termin 9 mars. De 2 eldste er 11 og 8 år, en veldig fin aldersforskjell, de har veldig mye glede av hverandre og det var ikke så slit når den yngste var baby, ivertfall i forhold til hvordan det er nå. Mellom gutt nr 3 og 4 blir det 18 mnd. Jeg syntes det er veldig tungt. Det er slitsomt å bære han på 17mnd når jeg har stor mage. Han krever mye oppmerksomhet og finner på så mye rart og skriker mye slik som alle barn på 17mnd gjør. Det er slitsomt med husarbeid og alt, og det blir dobbelt så tungt når jeg må ha med en på 17mnd hele tiden. Det er vanskelig å sove å minstemann våkner hele natten. Hadde det ikke slik med de 2 første fordi det var nesten 3 år mellom. Men sånn er det, jeg gleder meg veldig. Noen ganger lurer jeg på hva som er mest strevsomt å være gravid med nr 4 eller når han blir født og jeg har de 2 små og ta vare på. hvis du ikke er alenemor er jo ting lettere for deg og du får mer avlastning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå