Gå til innhold

Muslimske menn, hån i hånd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gidder ikke å hente frem tråden igjen, men jeg ser meg nødt til å opplyse om at menn som går hånd i hånd i enkelte kulturer ikke signaliserer homofili.

Men det er jo selvsagt mye trivligere om vi går rundt og tror at i enkelte religiøse kulturer er homofili såpass akseptert at menn kan leie hverandre uten blygsel, så egentlig burde jeg kanskje ha holdt kjeft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbanna tastatur og opphengte knapper..

Sleng inn denne d'en i overskriften.

Skrevet

Hehe ja nå ødela du nok illusjonene til mange:) Men det er nok desverre sånn ja, at det er helt normalt for menn og leie andre menn akkkurat som du stort sett ser kvinnene arm i arm:)

Skrevet

Vet ikke om det er, men å lære om dette burde vært et eget fag på skolen. Det skjærer seg fort om man i Norge prøver å vise respekt ved å la være å se folk i øynene f.eks. Noe som visst er vanlig i enkelte land. Og at enkelte kulturer ser på håndhilsing som "synd"

Skrevet

Er det noen som tror det? Hehe.. Det er et tegn på fortrolighet, og bør faktisk bli sett på som en ære.

Skrevet

Kall meg gjerne dum - men når jeg ser to menn gå hånd i hånd på Karl Johan så tror jeg de er homo. Uansett hvilken farge de har i huden.

Skrevet

Klart vi er kulturelt prega i vår umiddelbare fortolkning.

Skrevet

Det er vel ikke så underlig, siden det i vår kultur er vanlig at det er vanligvis homofile menn som går hånd i hånd.

Jeg mente da selvsagt ikke vår kultur.

Skrevet

Jeg skjønte egentlig det. Men samtidig er det ikke så rart at vi nordmenn tolker to menn som går hånd i hånd som homofile. Det har ikke noe med dumhet å gjøre. Man leser verden ut fra den symbolforståelsen man har. Og ingen kjenner alle symboler. Er ikke alle som er veldig opptatt av homofili - og de vil da heller ikke kjenne til at menn i noen kulturer holder hender uten å være homofile.

Skrevet

Jeg skrev vel det i hovedinnlegget at jeg ikke gadd å dra frem den nevnte tråden hvor det kom frem at et pikebarn her inne hadde vært i Syria, og der hadde mennene leid hverandre. Hun konkluderte da med at det var mer sosialt akseptert for menn å ha sex med hverandre før de giftet seg med kvinner.. Dette var også allmenn kunnskap..

Vel, er det rart jeg fant behov for å skrive et lite infoinnlegg?

Skrevet

Ah - jeg er her for lite til å ha fått med meg forhistorien ;-)

Skrevet

Forøvrig så er det i visse muslimske kulturer ikke helt uvanlig med litt homosex før man entrer det heterofile ekteskapelige livet. Tilgangen på jenter er litt snau - og man tager hva man haver...

Skrevet

Glemte egentlig å svare deg.. Selvsagt gjør vi våre konklusjoner på bakgrunn av symbolenes/tegnenes mening i den kulturen vi lever i.

Men når man farter rundt i verden så er det ikke så dumt å prøve å ha i hu at man faktisk befinner seg i andre kulturer. Og at man blir vitner til grunnleggende forskjeller.

Skrevet

Ser jeg to menn gå hånd i hånd her til lands, vil jeg selvfølgelig anta at de er homofile. Men i Saudi-Arabia ville jeg ikke trodd det.

Skrevet

Mente at jeg ikke nødvendigvis ville trodd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...