Gå til innhold

Hæ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ikke spise salami??

Hvorfor ikke lixzåm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjøtt som ikke er varmebehandlet. Det kan vær fare for toxoplasmose bakterier i den. Noen sier at viss man fryser den i noen dager så kan den spises. Men i følge min jordmor så var det strengt forbudt. Vet ikke jeg og hadde litt dilla på det i begynnelsen av svangerskapet...

Skrevet

Også kan babyen bli salamifarget når den blir født!!! Dvs rød med hvite prikker, også kan h#n lukte litt stramt.

Skrevet

Haha:) spiser det jeg vil jeg, og bruker litt sunn fornuft. Har aldri fått trøbbel med salami, har spist det i de fire forrige svangerskapene, og ikke ble hverken ungene eller jeg syke. så trur det er litt hysteri ute og går, dere må ikke svelge alt dere leser heller da..er dere engstelige, frys det ned, da kulda dreper eventuelle bakterier.

Skrevet

Listeria drepes ikke ved nedfrysing, bare oppvarming. Toxoplasmose tåler imidlertid ikke nedfrysong over en tre-fire dager.

Jeg forholdermeg til Matportalens anbefalinger, der fraråder de spekemat, og i den grad jeg spiser det er det kun fra HELT nyåpnede pakker.

Det er ganske mye "storm" rundt spørsmålet salami her inne, jeg foretrekker å være på den sikre siden, men hva andre gjør får være opp til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...