Legekjærringa Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 *man innser at man aldri får sove som før igjen...før man dør. *man lar babyen leke og dra i håret på morgenen ....bare for å se om man får sovet 15min ekstra *når et smil i sprinkelsenga om morgenen sletter minner om en hælvetes natt. *når man blir overlykkelig over å høre en skikkelig promp i bleia....og føle lettelse på babyens vegne. noen som vil fortsette....? GRATULERER MED MORSDAGEN ALLE SAMMEN!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 - man tror at man skal slappe av etter fødselen når den endelig er over og innser at det er nå det starter....og man bare ligger og ser på babyen hele den første natta
Devil in disguise Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 - når det å dusje ALENE føles som en luksusferie - når du med ivrig stemme skriker ut ": SE " hver gang dere kjører forbi ei ku eller en sau.
Gothminister Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 -når man kan gå på do alene,og LUKKE igjen døra
Gothminister Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Æsj,ble feil.' Prøver igjen.. -når man ikke kan gå på do alene,og ALLTID ha døra oppe,hvis ikke,så står det en og hyler utenfor
Legekjærringa Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2008 # når det blir luksus å være ren og mett sjøl....på samme dag de første ukene # det å ta ut puppen hvor som helst og når som helst blir helt naturlig
mpb♥ Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Må si jeg kjente meg igjen i en del her ja...:-D
Ms.Nurse Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 * når man har 25 gaskluter i diverse farger, og ser på de som verdens beste oppfinnelse *når man lager grimaser som en ape hele dagen for å få mini til å skrattle *når man aldri er ren i tøyet lenger... *når man sitter å venter og venter på en rap, og blir overlykkelig når den kommer=) *når man aldri greier å gå rett forbi baby-seksjonen i matbutikken, selv om man egentlig ikke skal ha noe der, men bare MÅ se litt om det har kommet noe nytt *når man har èn smokk i hver lomme, i hver jakke, på stuebordet, i bilen og 2 ekstra i stelleveska
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 ...når - det er helt naturlig å avtale kafémøter med andre nybakte mødre klokken 03.30 på morgenen/natten. - når man selv får kolikk av å spise alle måltider for fort selv. Alt man skal rekke før mini våkner fra luren sin på 20 minutter.
Monie<3 07 <3 11 <3 Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Før jeg ble mamma så snublet jeg aldri over leker, eller glemte ord i en barnesang... Jeg bekymret meg aldri om plantene var giftige eller ikke... Bekymret meg ikke om dører var igjen, eller om stikkontakter var sikret... Før jeg ble mamma hadde jeg aldri blitt gulpet på, bæsjet på, bitt på eller tisset på... Jeg hadde fullstendig kontroll over mitt liv, å tankene mine... Jeg sov hele natten... Før jeg ble mamma, holdt jeg aldri fast et gråtende barn, så doktoren kunne sette en sprøyte. Jeg så aldri inn i tårevåte øyne som gråt. Jeg ble aldri fasinert over en dårlig grimase, jeg listet meg aldri inn på et barnerom, bare for å se et barn sove. Før jeg ble mamma holdt jeg aldri et søvning barn, bare fordi jeg ikke ville legge det ned. Jeg hadde aldri følt hvordan hjertet ble knust i 1000 biter, når jeg ikke kunne stoppe smerten. Jeg trodde aldri noe så lite kunne påvirke mitt liv... Jeg visste ikke jeg kunne elske noen så høyt... Før jeg ble mamma hadde jeg aldri visst om nærheten man føler når man ammer sitt barn.... Jeg visste ikke om det spesielle båndet mellom en mamma og hennes barn... Jeg visste ikke at noe så lite kunne få meg til å føle meg så viktig... Før jeg ble mamma visste jeg mye, nå vet jeg mer... Før jeg ble mamma hadde livet mitt betydning, nå betyr et mer... Jeg visste ikke jeg kunne føle så mye føre jeg ble mamma... Dere er dem som har åpnet denne verden for meg...
twoboys & a girl Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Når du må planlegge hva du skal ha rundt deg før du setter deg å ammer... fjernkontrollene, telefon, gulpeklut, bamse, puter, pledd...
Gunni_2 Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 * når en vet at det tar ca. 10 minutter ekstra å komme seg ut døra når du skal noen steder med ungen(e) * når du ikke får spist middag i fred lenger og du er alltid den siste som er ferdig med å spise, fordi du mater og passer på at ungen får i seg mat * når du aldri blir ferdig med klesvasken * når du har små bestikkelser, som kjeks i skapet * når du har stålpeiling på hva som går på barnetv hver dag * når du vet hvor de billigste/beste bleiene selges * når det lykkeligste øyeblikket i livet ditt er når ungen din gir deg en klem og hvisker "glad i deg, mamma"
loveandmarriage Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 - når du bruker koppholderen i bilen til tåteflasker -når du alltid har bleie, gassklut og ekstra skift i veska di, i tillegg til i stellebagen -når du tar deg i å snakke om konsistens og farge på avføring som det mest naturlige i verden -når du ikke får vasket egne klær fordi maskinen alltid er full av babytøy og gasskluter
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Monie #Lukas# 06.07.07 ; var det noen du har skrevet selv, eller er det ferdig skrevet dikt? kjempe fint var det hverfall uansett:)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 wow monie det var skikkelig fint skrevet....
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 * samboer/mannen klager på at han ikke får nok oppmerksomhet lenger :-) * Når musikken i bilen er barnesanger. * Sofaen er full av gulpeflekker.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. februar 2008 #17 Skrevet 10. februar 2008 - når sex er et fremmedord - når en kveld foran tv ikke lenger betyr en god film og sitte ved siden av mannen, men teletubbies og ha barnet på fanget og mye kliss i håret - når du er heldig viss det er mer varmt vann igjen når det endelig er din tur til å dusje - når du har pølse minst 2 ganger i uka til middag - når det spilles postman pat i bilen - når du skal på tur men må kjøre hjemom etter 10 min pga tutten ligger på stuebordet - når det mest naturlige på handlelisten er bleier og mme - når du må kompromissere for å slippe å gå inn i samtlige leketøysbutikker på senteret - når du leker stein, saks, papir med mannen om hvem som skal ta drittbleia - når du sovner til dagsrevyen etter et barneselskap
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 ...det er helt naturlig å sitte på kafe med en hånd full av gulp
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #19 Skrevet 10. februar 2008 - når man ikke enser at hele leiligheten dunster gulp - når strømregningen kommer - når man har kloremerker overalt
Anquor Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 -Du ringer mannen på jobb berre for å fortelle kva ungen gjor nå nettop. -Telefon rekninga har blitt betrakteleg dyrara fordi enn berre MÅ sende MMS og video til mannen for å oppdatere han i løpet av dagen. -Det er ein prestasjon å få i seg mat før 13.00 -Middagen blir planlagt alt ettersom kva ho kan ete/ "smake på" -Det ikkje har blitt tatt bilde av nokon andre enn vesla dei siste månedane - Datan går treigt fordi den er full av bilder og video -Barseltreff er vekas høydepunkt -Dei fleste samtalar handlar om ho -Bersj, rap,fis,tiss er dagligdagse samtaletema og problemstillingar
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 - når kaffen eller teen du hadde tenkt å drikke alltid er kald når du endelig har tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå