Gå til innhold

er man slem hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på en ting... babyene mine har blitt 8 uker nå.

jeg bare lurer på om hvis barna skriker når di skal legge seg, og di har fått mat og tørr bleie og det er ikke noe annen grunn til at di skriker enn at di vil opp å ha kos (blir rolige så fort di blir tatt opp). er man slem hvis man lar dem skrike litt?

jeg har vert helt "overhysterisk" med det å aldri la di ligge å gråte. men jeg har fått høre av mange at jeg bare skal la dem ligge til di roer seg?

er dette helt galt? og evnt når skal man begynne å venne di til å sovne av seg selv når det er natta?

trenger råd:) vil ikke gjøre noe feil:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vente lenger før du lar dem ligge. Når de er så liten trenger de den nærheten de ber om!

Skrevet

Det er nok litt tidlig å la små babyer på 8 uker ligge å skrike...

Men er såklart forskjell på 2 min og 15 min.

Gutten min var også sånn, hylskrek når jeg la han ned, bråstoppet såfort jeg tok han opp... Pratet med HS om dette, å da sa dem det at jeg måtte bare godta at det var sånn akkurat nå, å at selvom han var mett, hadde ren bleie osv. så ville han da ha nærhet og kos, så da måtte jeg bare gi han det!!:-)

Men når barnet begynner å komme opp i 6 mnd. alder og oppover, så kan man jo være litt strengere.. Er jo noen som for eks. bruker denne Ferber metoden.. Skrikekuren med andre ord.. :-)

Skrevet

jeg tror ikke at barn har vondt av å gråte litt. du kan jo begynne med å la de gråte i 2min før du går inn til de. så litt lengre av gangen etterhvert. jeg måtte en periode holde min i hånda og stryke litt på før det gikk greit. så må du jo høre hvordan de skriker. er det hysterisk gråt,så hadde ikke jeg latt de ligge

Skrevet

Ja, noen hjerter er kaldere enn andre hjerter. Uifra faktumet at anonym over velger å være anonym skjønner nok de fleste hvilke...

Skrevet

takk for svar:) er så mange forskjellige meninger om dette, sitter med en på fange som ikke vil sove nå;) he he ja det er nok for tidlig å la di ligge ja... men er greit å høre litt om hva andre gjør:)

Skrevet

Sønnen min er 9 uker idag og han får gråte litt når han legger seg.Gir han all den nærheten og kjærligheten han trenger,men på kveldstid kunne jeg blitt sittende med han i armene hele natta dersom han ikke fikk grått litt,har gjort det noen netter også men kan ikke gjøre dette hver natt, da hadde vi ikke hatt overskudd til å ta oss av han om dagen siden vi må sitte å sove med han på brystet.

På kveldstid koser og ammer vi deretter legger jeg han i senga,da protesterer han og gråter litt,bare klagegråt ikke hylskrik,så sovner han etter 2-3 minutter.Da sitter jeg eller pappa'n ved senga hans,og når han først sovner sover han 4-5 timer før det er mat igjen.

Tror jeg bare hadde gjort han mer urolig og våken av å drive å tatt han opp hele tiden,han trenger denne surveperioden for å finne roen.

Men alle barn er forskjellige og det er foreldrene også,men slik gjør vi det altså her,og gutten er blid og fornøyd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...