Gå til innhold

Stram, vond i magen; normalt? Noen andre?


Kokkeli nyter våren:)

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget at jeg var gravid igår. Er stram og vond i magen. Skulle hatt mensen idag. Det stramme kommer og går. Særlig kjenner jeg det viss jeg sitter bøyd framover en stund. Jeg har to barn fra før, og mistet for noen måneder siden. Men kan ikke huske jeg kjente noe til dette da? Jeg har termin 21.oktober.

 

Er det noen andre som har det slik?

Ellers kjenner jeg noen av de andre symptomene jeg hadde med de to andre. Jeg er øm i brystene, og føler de er litt tunge. Er litt småsvimmel inni mellom. Og er veldig oppblåst i magen. Har ikke blitt kvalmen enda. Med de to andre som jeg har kastet jeg opp gjennom hele svangerskapet. Og var konstant kvalmen. Så håper ikke det blir så ille denne gangen..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Jennifer30!

 

Som jeg svarte deg i en annen tråd, har jeg også kjent ømhet i brystene. Er forsåvidt også svimmel. Har vært nær ved å gå på stolper og dørkarmer flere ganger, og veiver ned ting;-) Er nok muligens fordi jeg er litt fjern..svever liksom litt for tiden;-)

 

Jeg mistet også, så sent som i januar, så jeg er ganske fornøyd med å ha blitt gravid igjen så fort.

 

Jeg går også og kjenner på noe i magen. Vanskelig å beskrive hvordan det føles, egentlig. Er vel kanskje det man kaller murring. Er litt småvondt av og til, og smertene (ubehaget) flytter litt på seg. Mulig det bare er luft, og at jeg er litt oppblåst. Er vel naturlig at magen føles stram om den er litt oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Jeg svarte deg igjen inne på heii jenter.. Er litt ny i gamet her inne så skjønner ikke alt enda.. Håper du ser den..

 

Blir spennede å se hvordan det går videre her.. Ja er nok normalt at magen er oppblåst å litt murring i begynnelsen??

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også gravid med nr tre og er veldig stram i magen! Har vært det en stund nå, og kan ikke huske at jeg var det med de andre to (gutter). Veldig oppblåst i tillegg. Andre symptomer er tunge, ømme bryster, tretthet og halsbrann. Ser vi er på samme alder, så det blir spennende dette her:). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at den stramheten dere som har født tidligere kjenner, har sammenheng med nettopp det at dere har født tidligere? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke noe problem, Jennifer30! Jeg snoker og leter og leser alt som er nytt her inne, så sjansen er stor for at jeg finner det uansett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Keiko77:)

 

Ja greit å høre om andre så har det likt.. Jeg har en av hver fra før.. Veldig oppblåst ja, idag orket jeg ikke gå med annet enn joggebukse, er veldig ubehagelig.. Hvor langt på vei er du jeg er 5+6. Jeg tisser ofte også til tider, og har kjøpt meg tranebær te idag.

 

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Godt du finner fram der jeg skriver hehe.. Det er nå tre år siden jeg fødte så blir jo en stund siden. Men jeg vet ikke om det har noe å si. Kanskje det. Men husker fra de andre gangene at det var jo veldig mye da også en går å kjenne på. Men så glemmer en etterhvert.. liksom..

 

Blir spennende å ha kontakt med andre så skal ha på samme tida å sammenlikne..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Jennifer30

 

Stemmer det at du er 5+6 hvis du har termin 21.oktober? Jeg har til nå trodd at jeg var 4+1 i dag, med termin 21.10. Går det an da? Regner med at du forstår deg mer på denne utregninga enn meg, ettersom du har gjort dette før;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nei som jeg svarte deg i "din tråd", så husker jeg ikke hvordan dette regnes ut. En plass fant jeg 5+6, men en annen plass 5+3. Håper vi får svar på hvordan dette egentlig regnes.. Trodde viss jeg tok fra 12.01 og bare regnet ukene framover så blir jo det 4+2, så hvis det er så enkelt å regne ut så er jeg 4-2 uker hehe.. Kan jo ikkje skjønne jeg skal være lenger enn ca 4 uker heller siden jeg skulle hatt mensen på lørdag som var..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg inne på chatten og spurte. Der var det ei så tipset meg om babyverden.no. Der kan en beregne termin og får beskjed om uker pluss dager. Og da ble jeg 4+2.

 

Gå inn der og prøv du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der inne jeg også, og der er jeg 4+1, men jeg regner med ensyklus på 30 dager da. Ikke sikkert at det stemmer helt da. Hvis man ikke endrer innstillingene i kalkulatoren, tar de utgangspunkt i 28 dagers syklus. Hvis jeg regner med 28 dagers syklus blir jeg 4+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...