Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Hvor lang tid tar det før såret gror?Kansje et dumt spørsmål men går man igjennom renselsesprossesen?Er såret veldig vondt?Er også redd for at jeg skal få betennelse
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har en vaginal fødsel og et ks....og venter et ks i mars. Jeg har kun positive ting å si om ks....renselsesprosessen kunne ikke sammenlignes med vaginal fødsel....jeg blødde knapt etter ks. Ettersom jeg forsto på gynekologen tar de ut livmora og renser den helt før de syr igjen. Såret grodde veldig fint og kjapt....vises nesten ikke i dag. Nå hadde ikke jeg noen betennelse eller slikt, og jeg var forsiktig de første ukene med å løfte tunge ting osv. Jeg hadde ikke noe vondt etter ks...var veldig opplagt og fin....håper det blir likt denne gange jeg skal ta ks. Lykke til....ingenting å grue seg for....
Tristan på vei fikk ei jente:) Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Jeg tok haste keisersnitt med 2.mann. Ble stiftet sammen å de tok stiftene etter to dager. Han kom til halv tolv på kvelden å halv åtte på morgenen etter var jeg oppe å gikk:) Var ømt å reise seg eller le,ellers var det bare litt ømt noen dager,syns jeg da....Men det kan jo være forskjell på folk der å sånn som det er med mye annet:) Man går med gassbind på såret noen dager, så når man steller såret som man får beskjed om så er sjansen liten for betennelse.
Beibi82 Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde ks sist og skal (etter planen) føde naturlig denne gangen. Renselsen varte i ca 4 uker, såret var vondt de første ukene... jeg hadde vondt/ømt arr i iallefall 6 uker :S Ang betennelse, så er det nok kjempeviktig å la det lufttørke, ikke vaske det med såpe den første tida osv.. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Mitt sår grodde fort, hadde noe bandasje-liknende over de to første dagene (tror jeg det var) og siden skal det ha mest mulig luft for å gro. Hadde lite vondt, var oppe og gikk samme dagen og veldig fin form dagen etterpå. Det napper liksom litt i såret den første tiden, slik at man føler trang til å bøye seg litt, men ellers lite problemer for meg. Ingen betennelse, ingen komplikasjoner. Renselsesprosessen sies å være omtrent lik uansett fødselsform. Håper det går like bra denne gangen!
Krusemynthe Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Hei. Jeg har et katastrofesnitt og et vanlig (men ikke planlagt) keisersnitt bak meg. og snart skal jeg ha mitt første planlagte ks. Jeg er ikke redd. Ikke for operasjonen, ikke for smertene, ikke for renselsen eller noe annet. Det har gått så fint begge de andre gangene, selv den første som var veldig kritisk og kjapt gjort (tok 3 min fra legen på fødestua sa at denne ungen må ut, til ungen var ute på operasjonssalen:-) i følge fødselsjournalen). Jeg har vært lemster og "støl i noen dager, men ikke verre enn at jeg var i vestibylen på sykehuset dagen etter (med nr. 2)... Min største frykt etter ks var om jeg skulle klare å gå "årntli" på do, men det gikk av seg seg selv etter et par dager:-) Sikker på at det går bra både med deg og meg denne gangen også... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå