Gå til innhold

hva bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Papirbleier eller tøybleier?

Får inntrykk av at sååå mange bruker tøybleier for tiden, men er det bare oppskrytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker papirbleier...

Bruker heller overskuddet mitt på sønnen vår, enn bruke det på å vaske og koke drittbleier...

Skrevet

Det har jeg på følelsen, ja. At det er oppskrytt, mener jeg

Skrevet

Er så fancy med tøybleier igjen nå...æsj...det er oppskrytt,og de som tror de sparer miljøet tar skammelig feil...du får ikke mere intelligente barn av det heller!!!

Skrevet

Med første var jeg idealist og hadde tøy. men med de to andre har det visst gått over. Papir. Det er ikke verre miljømessig heller.

Skrevet

Bruker ikke bleier. Er ikke babyene deres renslige?

Skrevet

jeg husker hun ene jordmora som jobbet på avdelingen jeg lå på hadde puttet på min datter tøybleier en gang. skulle gi henne mat og ungen var søkk gjennomvåt! hun hadde glemt å putte i sånn der greie inni! jeg bruker papirbleier. har absolutt ingenting i mot de!

Skrevet

Jeg bruker litt blandings. I barnehagen bruker hun engangsbleier, hjemme tøybleier for det meste. Og jeg er dum nok til å tro at jeg sparer miljøet litt. Ta i betraktning hele produksjonen av engangsbleiene, og sammenlign med ei bleie som bare skal produseres en gang. Får mindre enn en vaskemaskin ekstra i uka, og kokvasker ikke hver gang. Den ene vaskemaskina tar jeg vel igjen med å bruke mye ubehandla ull, som ikke trengs vaskes så ofte;-). I tillegg slipper man alt avfallet fra engangsbleiene. En annen viktig ting er jo de skadelige stoffene de faktisk har påvist i flere engangsbleier (pampers for eksempel).

(og det tar ikke særlig mye lenger tid enn engangsbleier)

Men folk må få bruke akkurat hva de vil for meg.

Skrevet

Den som foretrekker tøykluter istedenfor bind, kan bruke tøybleie på ungen sin!

Skrevet

ja, helt greit. Du er kanskje ikke klar over at det er mye bra i tøybind på markedet.....? Signerer anonym, ellers blir jeg vel for ever hun som bruker kvalme tøybind. Bare for å ha det sagt så har jeg etter å ha godt bort fra vanlige bind sluppet å få soppinfeksjon hver j..... gang jeg har mensen (men er kanskje ikke alle som har det problemet) så foretrekker faktisk tøybind uansett hvor kvalmt folk syns det er!

Skrevet

Hadde tenkt å bruke tøybleier på mini, men etter å ha vært i barnebursdag hos min søster og sett en toåring i tøybleier ombestemte jeg meg. Den stakars jenta klarte ikke å følge tempoet til de andre fordi bleiene ga henne en vaggende gange. Hun var helt rødsprengt og slet etter de andre mens hun ropte "vente meg, vente meg". Miljøgevinst blir det først etter at to barn utelukkende har brukt tøybleier. Om mini skulle reagere på papir (eller plast som tøyforkjemperne liker å si), vil jeg selvsagt prøve tøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...