Gå til innhold

Hvis du har to etternavn og mannen din har to etternavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med etternavn til barna da?

De kan jo ikke få fire etternavn?

Oscar olsen Hansen Jensen Hagen blir jo litt mye. he he he

Har egentlig fundert litt på dette en stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det ikke er bindestrek i navnet, er det bare det siste som er etternavnet.

Skrevet

Jeg har to etternavn,men tuppa fikk bare ett av dem.. og faren sitt,han har bare ett,men ville gjort det på samma måte hvis han hadde to og :)

Skrevet

Er så forfengelig jeg at jeg tok det som klinget best i ørene:)))Tok ett fra hver av oss....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har et etternavn, gubben to. Sønnen vår fikk bare sambo sitt siste etternavn.. om du skjønner?

Skrevet

oki.

Tenker på hvordan skal man rettferdigjøre valg av etternavn uten at besteforeldrene blir lei seg? Noen navn må man jo kutte ut.

Skrevet

Både mannen min og jeg har to etternavn hver. Vi er gift, men jeg beholdt mellomnavnet og etternavnet mitt da vi giftet oss. Barna har fått mitt mellomnavn og farens etternavn. Litt fra hver.... Jeg hadde ikke noe stort ønske om at barna skulle ha mitt etternavn da dette er et helt vanlig og ganske kjedelig navn. Derimot er mellomnavnet mitt et slektsnavn som bare noen få i Norge heter, så dette ville jeg gjerne at barne skulle hete. Mannen min sitt etternavn er også et sjeldent navn.

Skrevet

Den problemstillingen der grublet vi mye på da vi valgte å bruke begge etternavnene på barna våre!

Har enda ikke funnet et godt svar på det.

Ikke at det blir vår avgjørelse til den tid! (De skal få avgjøre navna på barna sine helt selv. Tror jeg *hihi* Kanskje djevelen i meg kommer frem når jeg blir gammel..... Ikke godt å si!)

Men tenker på det gjør vi! Virker som det er ganske vanlig å gi barna begge etternavnene i dag. Har vell med frigjøring og likestilling å gjøre?

Kanskje de fleste av dagens barn er så lei av å ha to navn selv, at de går tilbake til det gamle og gir sine barn bare et.

Meen, tilbake til saken.

Hadde vi hatt to etternavn hver, vil jeg tro at vi hadde valgt det siste fra hver av oss. (Merker selv at det er lettere å oppgi bare siste etternavnet, enn begge, når jeg feks er i tlf eller presenterer med andre steder hvor det ikke er svært relevant)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...