Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Isåfall var dette faktisk nytt for meg. De er jo helt klar over at jeg akulle ha permisjon og vi har sankket en del rundt det, men ingen har nevnt at man må søke om permisjon. Så jeg har bare antatt at alt er greit. Jeg lurer pga av ei venninne som akkurat fortalte meg om at hun nå snart er ferdig med permisjonen son, men at hun ikke hadde noe jobb å gå tilbake til siden hun ikke hadde søkt permisjon. Hun hadde kontrakt og alt, og har ikke fått noen oppsigelse.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Ja, du må søke om permisjon, men noen arbeidsgivere har ett slakkere forhold til regelverket..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Ja du må søke skriftlig til arbeidspalssen din. De må vite når og hvor lenge du blir borte slik at de kan annsette en vikar og vite hvor lenge denne vikaren skal være der. om de forskuterer lønnendin under permisjonen må de også vite at de får refundert utgiftene sine fra NAV. Så da må du skrive dato du går ut i permisjon, hvilken % uttak du har valgt. 44 uker med 100% lønn eller 54 uker med 80% lønn. Om og når du har tenkt å ta ut ferie og når du kommer tilbake i jobb. Eventualt når fedrekvoten er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå