Gå til innhold

"delte magemuskler"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har hatt dette under svangerskapet? Hvor fort gikk de sammen etterpå? Måtte du gjøre noe for at det skulle bli bra igjen?

OG det store spørsmålet: er det noen som har BARN født med det, og som fortsatt har det etter mange år?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det virkelig INGEN som vet noe om dette???? hmmm..... er ikke rart jeg lurer på dette, da....

Skrevet

Alle får delte magemuskler under svangerskapet. Det går to "rader" med magemuskler nedover magen din. Når livmoren vokser og begynner å ta plass deler disse to radene (som vanligvis ligger ganske samlet) seg i en rad på hver side av den voksende magen. Det er helt vanlig og rett og slett bare for å få plass til magen. Går tilbake til normalen og samler seg etterpå igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet

De går ikke alltid tilbake da. Gjorde det etter første svangerskap. Men etter andre svangerskap tok det mye lengre tid, og de gikk vel faktisk ikke helt sammen selv etter flere år. Noen mener også at risikoen for at delte magemuskler ikke samler seg igjen, kan øke dersom man begynner med f.eks. situps for tidlig og hardt etter fødselen. Om det stemmer, vet jeg ikke.

Skrevet

Takk for infoen:)

Men er det ingen som har hørt om barn med dette?

HI

Skrevet

Fysioterapauten min sa at noen gravide "raknet" magemusklene såpass at det ikke går tilbake av seg selv, tror man må operere musklene sammen på midten.

Derfor skal man ikke trene magemusklene når man er gravid.

Aldri hørt at barn kan få dette da..

Skrevet

Det er barn som har det, ja--- Dersom det bare er fra navlen og opp, og det ikke er plagsomt, gjøres ingenting med det. Dersom det er under navlen, må det visst opereres:( Tror det kalles navlebrokk)

Skrevet

Ungen har det fra skambein til brystkasse, altså hele veien, både over og under navlen. Det er derfor jeg lurer på hva det kan være, og hva som blir gjort...

HI

Skrevet

Kan være at det blir operasjon... Jeg vet ikke sikkert, men en venninne av meg har en gutt som har navlebrokk og han fikk beskjed om at hvis det var under navlen, såvar det op. på gang. Men det kan være individuelt også!!

Skrevet

Uff, da. Dette er ei jente, så jeg tenker jo på hvordan det kan gå når hun evt blir gravid som voksen. Jeg mener, siden de allerede er delt(hun er født med det, og er nå 8 år)

HI

Skrevet

hva med å spørre en lege istede for her inne? så får du faktisk ett fornuftig svar. tror legen som kjenner ditt barn og hennes tillstand er bedre til å svare på denne problemstillingen.

• 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...