Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen triks for hindre vann i kroppen?

Det har begynt å komme nå de siste dagene.

Hadde litt proteiner i urinen på kontrollen tirsdag,

men det er vel bare hvis det er i kombinasjon med andre symptomer at man skal være obs?

Eller er dette en begynnende svangerskapsforgiftning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. vann i kroppen, jeg fikk beskjed av lege om å drikke MASSE vann og kutte ut salt.

Skrevet

Hadde du høgt blodtrykk???

Eg veit at drue ska vera vanndrivandes, og eg har ete drue som ein helt, og har ikkje noke særlig vatn i kroppen...

Skrevet

jepp masse vann og minst mulig salt!

Skrevet

Nei blodtrykket var fint,

men vannet begynte å komme etter tirsdag.

Er jo ikke dårlig ellers, bare litt seigere i kroppen enn før,

noe jeg tror er pga vannet da..

Skrevet

Viss du begynner å få hodepine i pannen og synsforstyrrelser, så bør du kontakta lege... Hodepinen i panne regionen indikere høgtblodtrykk.

Bare se det an, og viss du blir bekymra, så ring legen :) Eg glede meg te å gå til legen(skal på fredag). Få undersøkt kordan alt står til. :) E bare 2 1/2 uke siden eg var sist, men fekk beskjed at viss eg følte meg dårlig, så måtte eg bare ta kontakt og komme inn tidligere. Men eg føle meg heilt OK.(hadde tegn på svangerskapsforgiftning i mitt forige svangerskap).

Skrevet

letteste måten er som alle her sier.

Drikke mye (og det MÅ ikke være bare vann)

sise ting som druer,kiwi etc.

bevege seg litt mer (skal vist hindre vann i kroppen, men ingen erfaring med dette)

Skrevet

Takk for svar folkens :-)

Skriver det bak øret, og håper det ikke blir værre!

Hvordan er det med jobbing hvis man har svangerskapsforgiftning?

Er det ok, eller fyfy?

Skrevet

Jordmor sa til meg at ikke noe hjelper mot vann i kroppen når man er gravid annet enn å føde. Imidlertid bør man drikke mye, helst vann.

Støttestrømper som man tar på seg før man står opp kan være lindrene for de som sliter med vann i beina.

Skrevet

får du svangerskapsforgiftning er det bare å holde sengen!

Har du det, så kan fysisk aktivitet forværre det.

Hilsen ei som har hatt begynnende SF siden uke 26.. er i uke 38 nå, og har gjort stort sett ingenting de siste 12 ukene..

Skrevet

Bare en liten ting man skal være obs på når det gjelder vann i kroppen. Gjelder sikkert ikke så mange, men man kan jo ha det i bakhodet.

Jeg har de siste dagen vært veldig tørst og følgelig drukket mye mer enn vanlig. Vannet har ikke kommet ut igjen, men samlet seg i kroppen som ødem i beina og ansiktet. Jeg fikk samtidig hodepine og vondt i nyrene. Jeg kontaktet føden og det vi har funnet ut er at nyrene mine ikke lenger fungerer som de skal. Jeg regner med å bli innlagt dersom symptomene vedvarer.

Jeg har i tilleg utvidet nyrebekken, noe som visstnok er normalt for de fleste gravide, men man får ikke alltid symptomer av det. Dersom man har symptomer, vil det å drikke masse bare forverre det. Så jeg har fått beskjed om å ikke drikke mer enn normalt (hva nå det er).

Jeg er enig i at å drikke mye er bra. Men dersom man har smerter i nyreregionen, kan det være en ide å få sjekket om man har utvidet nyrebekken.

Skrevet

Ja da har jeg ingen planer om å få det,

for det hørtes ulidelig kjedelig ut!

Det misunner jeg deg virkelig ikke Zitrus

Dessuten har jeg ett og annet jeg vil ha gjort her hjemme før jeg må legge meg ned.

Og jeg har virkelig vanskelig med å ikke gjøre ting selv hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...