mamma.til.perfekt.jentebaby :) Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg er 6 uker på vei og har vel et veldig uviktig spørsmål, men kom akkurat til å tenke på dette, og regner med at det finnes noen her inne som kan svare meg... Selv om jeg bare må finne meg i å kanskje ikke se som best ut om noen måneder, så prøver man vel der man kan.. Og det jeg da lurer på er om det farlig å farge håret når man er gravid? Mener å ha hørt at dette er farlig.. kanskje greit å vite før jeg tar fatt på etterveksten, som jeg selvsagt helst vil holde på avstand...
♥Cherrypie♥ Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 hei!mange frisører sier det er greit å mange frisører som blir gravide fortsetter å jobbe med hårfarging osv langt ut i svangerskapet, hårfargen kan jo ikke trekke inn i barnet så jeg mener nå det er trygt! farga håret da jeg var gravid å snuppa her er både frisk og rask:) hehe kan være nyere forskning på området som jeg ikke har fått med mg men tror nok det går bra:) er jo ikke akkurat som om at man spiser hårfargen heller da,men kanskje lufte i stua /badet mens du holder på så du ikke puster inn om det lukter veldig sterkt:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Er helt trygt og farge håret når man er gravid, men man skal være obs på at fargen kan bli en annen en den man i utgangspunktet ønsket, jeg har ikke opplevd det selv og jeg har farga håret mye mens jeg gikk gravid sist og har farga det denne gangen også..
Maren - på overtid Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Unn deg litt selvpleie ) Ikke farlig med en tur til frisøren å farge håret. Velg en hårfarge uten de giftige stoffene feks.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg farger håret men prøver å begrense det litt. Lufter godt imenst jeg holder på...
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Kvifor ikkje,når frisørene jobber til dei går ut i permisjon???Men forstå deg godt,ikkje lett det der....Hadde nok ikkje gjort det so ofte,men litt må ein no unne seg i graviditeten...
Gemini7 Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Leste nettopp i siste nummer av Gravid at man bør holde seg unna hårfarger som inneholder et stoff som heter Resorcinol. Dette er et av de mest brukte stoffene i hårfarge og står på EUs liste over stoffer med dokumentert hormonforstyrrende effekt. Står at dette kan påvirke kjønnsutviklingen og fruktbarheten og at man bør unngå å farge håret om man kan.. Sukk, jeg er i 6. måned og har gjort det hver 5. uke jeg da..
lille er født:) Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Jeg vurderte brunt istedet for blondt lenge for å slippe å farge, hørte så masse forskjellig. men så leste jeg at hvis man gjorde det hos frisøren var det ikke farlig fordi de bruker mildere farger og har bra utluftning. da var det rett til frisøren, og utrolig deilig å føle seg fresh og fin igjen:) blir dyrere men det er det verdt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå