Gå til innhold

Smerter i korsryggen, noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hadd noe smerter i korsryggen før, utenom sitting på en hard stol over lang tid. Vasket hele leiligheta idag, og skiftet nettop på sengen. Vi har ei svær dobbeltdyne, så det tok litt på. Nå har jeg ufattelig smerter i korsryggen, har dere erfaring med det? Det er vel ikke starten på bekkenløsning? Er i uke 30 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt vondt i korsryggen i flere måneder nå, er nok helt normalt:)

Kroppen din blir hardt belastet av graviditeten.. Om du har en varmeflaske kan du legge den på ryggen, det hjelper ihvertfall meg litt..

Er nok ikke starten på bekkenløsning, men om du er bekymret eller det blir verre så bør du ta kontakt med JM eller lege.

Lykke til!

Skrevet

jaaaaa det har vi kjendt her og:) men trur det er ganske vanlig..begynne å bli tungt å bære og å vaske er tungt arbeid for en gravid...sliter me den doble dyna selv...om det er starten på bekkenløsning kan ikke jeg svare for men vedvarer det kan du jo ta kontakt med en kiropraktor...De finner fort ut om der er noe slikt. Lykke til:)

Skrevet

har hatt smerter i korsryggen omtrent siden jeg ble gravid.. hehe. men heldigvis ikke hver dag, og bare hvis jeg beveger meg masse.. det er sånn "slitenvondt",og ikke kjempevondt..

Skrevet

Hos meg kjennes det ut som det skal vokse ut en hale! Ler...

Jeg har vondt i halebeinet/korsryggen, har hatt det i 2 mnd tror jeg. Mest på kveldene hvis jeg har sittet mye eller beveget meg for mye...

Skrevet

Stadig litt vondt i korsryggen ja - det viste seg at jeg hadde en skiveutglidning, men det hjalp med en kiropraktorbehandling. Nå prøver jeg å holde ryggen i så riktig posisjon som mulig og ikke la den voksende magen bestemme ryggvinkelen......

Går også an å høre med en fysioterapeut som kan hjelpe til med holdningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...