Gå til innhold

morsmelkerstatning til en på to år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss to åringen spiser svært lite men er glad i melk. Kan det da være en ide og gi mme istedenfor vanlig melk?

Sikkert dumt spml, men den har vel mer næring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt svar på spørsmålet ditt men melk er veldig mettende,så jeg ville heller prøvd å være litt nøye med ikke noe mat mellom måltider,evt bare frukt og litt vann/juice å drikke.

De fleste unger har perioder med lite matlyst,og å gi melk da tror jeg ikke vil gjøre det enklere å få opp appeitten.

Skrevet

Min på 16 mnd får fortsatt mme, er mer glad i det enn vanlig melk. Helsesøster (og jeg) mener at det absolutt er tid for å gå over til vanlig melk. Så jeg forstår det sånn at kumelk er bedre enn mme når de blir større....?

Et lite glass om dagen var nok, sa hun.

Skrevet

Det bør du nesten spørre helestasjonen om. Snuppa på 2år og 4 mnd får seg en flaske med mme daglig fortsatt, mye fordi lilleøsteren får mme og hun vil også være litt baby og kose seg, synes det er helt ok med den kosen en stund til.

Skrevet

Vet ikke om det er mer næring i mme egentlig, for det er jo kumelk som er behandlet, men det er jo tilsatt jern og det er jo viktig hvis barnet får i seg litt lite jernrik mat (dessuten hemmer vanlig kumelk jernopptaket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...