Gå til innhold

Angående morsmelk vs morsmelk erstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sier jo seg selv, vi er utstyrt med pupper som produserer melk som er spesial tilpasset til babyen til enhver tid! Selvfølgelig er ikke morsmelk erstatning bedre, den er jo laget av kumelk og skulle hvert forbeholdt kalven:-) Hvorfor ikke gi babyene deres grisemelk, kattemelk,hundemelk eller lignende??? Det er jo sikkert like bra som kumelk?

Egentlig bryr jeg meg ikke men synes det står så sinnsykt mye idiotisk her inne, så når jeg sitter her og kjeder meg en lørdagskveld måtte jeg bare skrive et patetisk innlegg her jeg og

By the way, er det bare meg eller er det utrolig mange som "mister melken " her inne og "in real life" (skulle ønske jeg gjorde det også, lillepia mi spiser hver time hele døgnet)i følge alle mine babybøker er det jo så å si umulig å miste melka, men kanskje ikke, hva vet vel jeg.

For meg har ammingen hvert mye hat, men selvfølgelig holder jeg ut(skal amme i 9 måneder, for da blir min unge så mye smartere en enn alle de andre som bare får mme,hehe)Vil jo selvfølgelig gi barnet mitt det beste, og da overlever jo man selvfølgelig 9 måneder med hat!!

Velvel, takk for meg:-) Og en god helg til dere alle, ammende og ikke ammende:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg på denne....bla bla bla og atter BLA!!!!!!!!!!!

Skrevet

for noen er mm best mens for andre er mme best. sånn er det bare. get over it. by the way.... siden kumelk er beregnet på kalver... så drikker vel ikke du melk heller da?? eller er du en kalv?? bare spør.

Skrevet

Da gjentar jeg meg selv: Tror ikke mange velger å gi MME fordi det er så mye enklere. De som har gjort begge deler VET at å amme er enklere enn å gi MME.

Hva som er best av mm og mme blir derfor en syk diskusjon fordi de som ikke kan amme har ikke noe annet valg. Og de som ammer, kan prøve mme 1 dag så går de nok fort tilbake til ammingen igjen. Tror det er en promille av befolkningen som går fra amming til mme kun fordi di vil.

Alle vil gi barnet sitt det beste, og for alle de som har valget mellom at barnet sulter eller mme: ja de velger mme (altså det beste). Alle som kan amme, gjør det. Så det er bare å amme og kose deg, så gir jeg mme - og vi gjør begge det som er best for våre barn.

Skrevet

nope, drikker nok ikke melk nei:-)

Skrevet

Noen som vil gjette på når denne debatten tar slutt?

Tipper i år 2346!

Er det virkelig så utrolig mange her inne eller bare folk som gjentar seg selv? Tipper nok barna har det flott uansett!!!

Skrevet

Nå vet jeg om flere som har valgt å gi mme fordi de ikke ønsker å amme... og hva som er enklest kommer jo an på øyet som ser.

Selv er jeg vel litt amme-gal eller hva jeg skal kalle det.. Har virkelig måtte jobbe for å få dette til, men jeg syns personlig at to mnd med jobb er verdt det når jeg vet hvor enkelt det blir senere...

+ at jeg elsker å amme.. Det å legge et barn til brystet er noe av det flotteste jeg har opplevd, men vet at ikke alle føler det samme...

Hvis man ikke trives med amming og det å være i nærheten av sitt eget barn mesteparten av døgnet i noen mnd så kanskje det er greit å bruke mme.

Selv jeg forstår at det viktigste for barnet er at mor og barn har det bra sammen og klarer ikke mor å trives med amminga uansett grunn så har kanskje barnet det mest med mme...

Skrevet

flott skrevet av deg lillyliten og amma:)

Skrevet

Har ingenting med saken å gjøre men er "litt" lei denne debatten så...

Gutten her heter også Casper :)

Skrevet

Fy faen for et smakløst innlegg. Ja, du er en opphøyd helgen som har prøvd i 2 måneder med amming fordi du vil gi barnet ditt det beste- og klart ingen vil vel det like mye som deg.

Innlegget ditt vitner om at enkelte ammende mødre (inkludert deg) burde se litt lengre enn sin egen pupp. Å det kommer ikke ann på øyet som ser: amming er enklere enn å gi mme, uansett hvordan du ser det.

Skrevet

Lei denne debatten jeg også...

Skrevet

INGEN her inne vil vel barnet sitt beste??

Åh,herregud så teit... Alle gjør jo det de gjør i beste mening,og ingen skal føle de må forsvare seg ovenfor hormonbombene her inne.

Skrevet

Enig med deg.

Tror nok mange her inne velger mme fordi det er lettere. Gjelder selvfølgelig ikke alle. Forskning viser at de som har lengst utdanning ammer lengst. Så det vil si at kunnskap er en viktig faktor, når det gjelder amming. Mange her sier de mister melken og aldri fikk melk. Skjønner ikke helt det. Det er mange som sliter, og de syns jeg oppriktig synd på, men det er enkelte som gir opp alt for lett.

Skrevet

Vet du alt som ligger til grunn for at folk slutter å amme? At noen gir opp for lett i dine øyne, trenger ikke å bety at de ikke har slitt hardt for det likevel. Du ser ikke hva som ser i det skjulte. Man skriker gjerne ikke høyt om seksuelt misbruk, mobbing, komplekser, sykdommer, medisiner osv, som kan ligge til grunn for å ikke amme. Greit nok at du ikke skjønner (som du skriver). Men hvis du ikke skjønner, så ikke si at folk gir opp for lett heller, for du vet faktisk ikke hva som foregår i de tusen hjem.

Skrevet

Og by the way, prøv morsmelkerstatning i ei uke, og da vil du se at det ikke er lettere å gi det enn å amme. Mye styr med flasker og rengjøring osv.

Skrevet

Må le litt, nei denne debatten tar nok ikke slutt før i år 2346 som ei over her sier....

Ja, morsmelk er best for barnet. Også for mitt barn. Jeg tynte puppene mine for melk i 4 mnd for jeg ville så gjerne gi han morsmelk.

Dersom han BARE hadde fått morsmelk hadde nok barnevernet kommet og hentet en utmagret og syk gutt. Nå har jeg en frisk og flott MME-gutt :-)

Og så flott at det finnes et alternativ når den beste melka (MM) ikke funker som det beste for barnet (av maaaange ulike det-går-ikke-å-amme- årsaker).

Skrevet

Mye lettere med mme, da slipper man jo å bruke kroppen sin som matstasjon,bruke stygge ammebher og ammeklær, og aldri kunne være borte fra barnet sitt. Man er mye friere stilt med mme, når barnet tar flaske er det jo mye enklere at far kan hjelpe til med mating og eventuelt andre , da må jo ikke du stå opp hele døgnet for jeg antar at barnet driter i hvem det får flaske av`?

Skrevet

Jeg tror mine barn, som lærer å ha respekt for andre og deres valg, har en mye bedre ballast for fremtiden enn dine barn, som får utsatt eventuelle allergier noen måneder. Du høres ut som en ganske uspiselig person som ikke burde lære barna dine noe som helst. Håper du holder snavla og lar ungene dine forholde seg til puppen, det er visst det du er mest brukende til.

Skrevet

Jeg har hovedfag pluss ekstrautdanning, dvs totalt 10-11 års høyere utdanning. Jeg ammet h.h.v. 4 og 6 mnd. Spiller da vel liten rolle så lenge man kan lese.

Eldstemann en en reser på skolen, best i klassen i det meste.

Skrevet

Å fy faen, hvis dere er så jævla lei denne debatten, så hvorfor svarere dere da jævla møkka kjerringer??????????????????????

All ære til dere som ammer, dere er supermammaer alle sammen, vi andre er faktisk så slemme at vi ikke gidder amme, vi bryr oss så lite om barn våre at en kan lure på hvorfor vi fikk barn....

Jeg bare hater folk som er så innmari mye bedre enn andre, det er litt for mange av dem inne her dessverre...er nok mange barn her inne som må slite med dårlig selvtilitt når de har sånne kjerringer til mor som tror at alt i denne lille verden er perfekt...

Flere av dere inne her sier at vi er utstyrt med pupper for å amme( det visste jeg ikke), jaja, vi har ører for å høre og ben for å gå, men det er ikke alle som kan høre og gå for det...!

Burde være en egen side for supermammaer og en vanlig side for oss normale!

Skrevet

Neste gang jeg får barn, skal jeg ikke ofre helsa mi på å få til amminga. Og hva andre sier om det, bryr jeg meg fint lite om! Amming er jo sef å foretrekke, men det er ikke skam å gi det opp og gi flaske, tvert imot.

Skrevet

ENIG!

Jeg slit slik med å få til denne ammingen at jeg gikk på veggen etter 2 mnd. Derisjon, søvnmangel, skriking og hatforhold til ungen. Hun fikk ikke kos før hun var 2mnd, jeg hadde ikke overskudd.

Neste gang skal jeg ikke prøve sååå hardt, får jeg ikke til melken, så skal jeg inse realiteten og være en god og kosete mamma så fort som mulig.

Og... til HI.

Barn blir ikke smartere fordi de får MM.

Et snvert innlegg fra din side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...