Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går nå inn i 10 pp. Har tatt el tester siste 3 pp men ikke fått utslag...Har bestilt cb tester til neste pp for å se om det blir utslag på den, men lurer på å ta en tur til legen men hva gjør de gentlig med saken??

Gidder ikke gå dit bare for å få beskjed om å prøve videre, det skjønner jeg jo selv:)

Har en gutt på 5 år som satt på første forsøk den gangen, min mann har også en fra før som satt på første, så det burde være gode sjanser. Er det mulig å miste el når man har hatt det før tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du kan godt bestille deg time hos legen selv om du ikke har prøvd i ett år enda. Bare si at du vil undersøke om du har el, siden du ikke får utslag på el-testene. Da må du til legen og ta en blodprøve for å sjekke progesteron nivået 7-9 dager etter forventet el. Hvis du har stabil syklus, så blir det 5-7 dager før forventet tr. Dette må du gjøre i 3 sykluser, for å sjekke om el er borte totalt, eller bare nå og da.

Dersom du ikke har el, kommer nok legen til å gi deg resept på pergotime, et legemiddel som hjelper kroppen å få el. Da må du forsåvidt fortsette med blodprøvene, for å se om du får god el av dosen du får.

Dette var i alle fall det jeg måtte gjøre for å finne ut at jeg ikke har el av meg selv... Vi hadde prøvd i 2 år før vi dro til legen... Haha... Ikke rart vi ikke fikk noen positiv test....

Ja det er mulig å oppleve infertilitet selv om man har barn fra før. Siden dere begge har fått barn før, så kalles det sekundær infertilitet...

Ble litt langt dette, men ønsker deg lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Da hiver jeg meg rundt og bestiller time så får vi kanskje svar på hva som er problemet:)

Huff da synd det gikk så lenge før dere fikk sjekket det:( Men nå går det nok snart rette veien skal du se:)

Lykke til videre:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...