Gå til innhold

Smerter

mamma.til.perfekt.jentebaby :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål til noen som forhåpentligvis vet mer enn meg.. :) Vi har vært slitere i nesten ett år, men etter 2. kur med Pergo satt den endelig som ei kule, og vi er 5+1 uker på vei... :) Endelig... Men jeg har litt smerter innimellom, nesten som kramper eller stikkinger nederst i magen. Smertene forsvinner like kjapt som de kommer, men er vel der noen ganger i løpet av en dag.. Er dette normalt? Er selvsagt veldig redde for å miste det etterlengtede lille frøet... Og når er det normalt å ha første ul? Har time hos legen 22. februar, men forsto det som at dette kun er for å ta prøver... Og når kan man ev. se kjønnet?

Ble litt flere spørsmål enn jeg hadde planer om dette, men de blir nok ikke de siste jeg stiller, er jo rimelig fersk i gamet... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og gratulerer så mye! Lykke til med svangerskapet :o)

Stikninger og "smerter" er ikke uvanlig, det kan være så mangt, men i og med at de ikke er vedvarende tror jeg du kan ta det med ro. De aller fleste opplever en eller annen form for stikninger i livmoren, både helt i begynnelsen av svangerskapet, og senere når livmoren begynner å vokse mer. Er helt normalt.

Første (og egentlig eneste) UL gjøres mellom uke 16 og 20. Dette er den ordinære ultralydundersøkelsen som gjøres på det sykehuset du skal føde på (søker om fødeplass på første legekontroll). Med mindre det er spesielle grunner til at legen din vil foreskrive flere ultralyder får du ikke flere enn den ene. Du kan evt. bestille deg privat ultralyd på egenhånd, men da må du betale. Hvis småtten vil vise seg frem kan kjønn sees på den ordinære ultralydundersøkelsen.

Skrevet

Takk takk.. Jammen godt det er noen som veit mer enn meg, er rimelig grønn kan man si.. Godt å høre at det ikke er unormalt, er helt i den syvende himmel om dagen, så jeg klorer meg til håpet om at alt går bra..

Skrevet

Du kan be om å få tidlig ul! Du har jo en god grunn til det. Ellers er det vanlig de første mnd å kjenne litt i livmoren, fordi den vokser og strekker på seg :-) Vi så kjønnet ca i uke 18. Lykke til med sprien deres :-)

Skrevet

Takk takk...

Jeg vil jo selvsagt gjerne se med en gang jeg, helst i går egentlig.. :) Bare for å se at det faktisk er noe inni der.. Men det hadde jo bare vært groms å se likevel, så jeg får vel smøre meg med tålmodighet en stund til.. Gleder meg som bare det... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...