Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 er det flere som er redde for å dø under fødsel?er jeg bare gal hehe.
lille sprelle Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 har ikke problemet selv, men det er jo et tema for samtale med jordmor eller lege da!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Tenkte ikke på slikt selv... Men har hørt flere andre som har snakket om slike tanker, så er nok helt normalt. Du får trøste deg med at du kommer til å føde på et sykehus, og dersom det skulle skje noe er hjelpen ikke langt unna! Men om du plages mye med slike tanker ville jeg nok ha tatt det opp med JM, ikke bra å gå rundt å tenke slik!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Man kan jo tenke slike tanker, men hvis fornuften skal trå til, så må man jo tenke slik at det skal noe til for at det går an nå til dags. Hadde det vært for hundre år siden, hadde man kanskje kunnet bekymre seg med grunn! Nei, jeg er mer redd for om d skal bli noen komplikasjoner som gjør at det er fare for barnets liv jeg.. Og for at jeg må ta keisersnitt.. Selv om det er nokså ufarlig, så har jeg ikke noe til overs for operasjoner. Har en bakgrunn med sykehustabbe på min mor, som faktisk førte til hennes død etter mange år etterpå.. Så tror den opplevelsen med å ha hatt en syk mor og beøkt henne på sykehus osv. har gjort at jeg har litt anstrengt forhold til sykehus osv. Men har mannet meg opp til at dette må da gå bra med meg, som med mange andre! Håper jeg har min mors styrke, hun var tapper!! Også gleeeder meg til å se nusket!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Du er nok ikke gal Er ikke redd for å dø selv under fødselen, men er overbevist om at babyen min ikke kommer til å overleve. Kan liksom ikke fatte å begripe at et så lite vesen skal kunne klare en så tøff påskjenning som det virker som fødselen er. Har snakket en del med jordmor om det og det er visst veldig vanlig å ha slike tanker, spesielt når terminen nærmer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå