Gjest Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Blir alle bra eller er det noen som forblir sjeløyde uansett? Bruker de lapp over lang tid? (kan vel være forskjellig men ca) Har fått time til lillegutt på 6 mnd, tror han sjeler litt.
Borgny&gutta ho sine! Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Nei,dem som sjeler, sjeler for alltid...og dem stjeler også.. dessverre...
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 jeg gjorde det, men mine øyne "gled" ut igjen av seg selv. Men på de som det ikke gjør det på, tror jeg det kommer ann på hvor tidlig de finner det ut, og får tatt lappen på vet ikke helt hvor lenge de må gå med det =/
mamma-til-2-jenter Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Dattera mi er (veldig) sjeløyd, så jeg har fått en god del erfaring. For det første synes jeg det er litt tidlig å få henvisning på et barn på 6mnd. Tror fortsatt det kan rette seg... Hos oss skjedde det slik: I løpet av 2 uker da hun var 1 1/2 år, sto øynene plutselig helt i kryss. Vi hadde ikke sett noenting før det (men på bilder, nå i ettertid, kan jeg nok se det litt). Hun fikk henvisning til øyelege og begynte med lapp med en gang. Først 1 time daglig, så 2 timer, og nå 3 timer daglig. Når hun var 2 år fikk hun briller. Nå er hun 4 år, bruker lapp 3 timer daglig, og har ganske sterke briller (hun er langsynt). Når de begynner å sjele er det jo som oftest (tror jeg) fordi de ser dårlig. Hun skal fortsatt bruke lapp 3 timer daglig i ett år, så skal vi muligens trappe ned. Hun sjeler fortsatt mye UTEN briller, men med brillene på kan det ikke sees. Dersom sjelingen er veldig ille, kan det opereres. Jeg regner med dattera mi blir (nesten) kvitt sjelinga, enten av seg selv eller ved operasjon, men briller må hun nok bruke hele livet. Håper du ble litt klokere =)
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Ble jo litt klokere så takk for det. Men tror egentlig ikke sjelingen her kommer av dårlig syn, er vel heller noe som "henger igjenn" fra han var mindre. Er veldig lite han sjeler og er egentlig ikke helt sikkert at han gjør d men de sier vel at etter 6 mnd skal øynene være rettet opp. Flere?
mamma-til-2-jenter Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Tror du kan ta det helt med ro en stund til, men det er sikkert lurt å sjekke det opp. Lykke til =) Skulle det ende med lapp og briller, så er det ikke så gæærnt det heller =)
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Nei kunne alltids vært værre! Men tenker jo litt på mobbing da Huff, blir nok mange bekymringer på mor under oppveksten. sjeløyd eller ikke.
Kaffemocca Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Det kan hende dere bare tror at hun sjeler også. Minstemann her ble henvist til øyelegen på 1 års kontrollen fordi legen mente han så sjeling, noe vi og var sikre på at vi så. Men etter to timer hos øyelege og en hos ortoptist viser det seg at han ikke sjeler, men at nesa hans er litt bred øverst så det ser sånn ut (sa ortoptisten)..Men hvis hun sjeler kan det fint rette seg av seg selv også, jeg begynte med lapp og briller da jeg var seks og slutta med begge deler da jeg var ti og synet mitt er helt fint i dag=)
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 Nesa er litt bred ja så er derfor vanskelig å se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå