Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Er det vanlig å få rom på fødeavdelinga/barselavdelinga/eller barselhotellet når du kommer på sykehuset?altså før du må inn på ei fødestue?og er det ev.det rommet du skal ha etter fødselen?fødestuene er vel avskilt fra resten av fødeavdelinga,ikke sant?bare lurer siden jeg ikke ønsker å ha med noen inn på fødestua,altså på selve fødselen,men ønsker at samb. skal vere der i starten.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 På ullevål får en ikke rom på hotellet eller barsel før etter fødsel vet jeg. Er vel kanskje det samme på andre sykehus kanskje.
m vestfold Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Nå har jeg bare født på ett sykehus (SIV), men jeg tror ikke det er vanlig å få noe rom før fødselen. Du kommer nok til rommet du skal føde på først, så får du "rommet" ditt etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 men kommer du rett inn på fødestua da?
magj Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 I Ålesund kommer vi først på badet for undersøkelse, så på ei fødestue, lager eller bad for registrering. Når det så blir ledig fødestue får vi komme dit. Etter fødselen, dusjer vi og blir trilla inn på barselavd hvis de har ledig rom. Hvis det er midt på natta får vi ikke plass på et rom, men på et bad eller lager til morgenen. Høres litt kummerig ut, men det er i grunn helt greit. Hvis barnefar ikke skal være inne med deg på fødestua, kan han vente utenfor på et lite venterom med sofa og kaffe mm. Ikke sikkert det er sånn på alle sjukehus da likevel...
mamman til leon og Noah Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 hei i skien får man rom... det kommer selvfølgelig ann på hvor langt man har kommet i prosessen, men hvis man feks må vente noen timer, så blir man lagt på et såkalt venterom.. med seng og tv og bad.. det er vel 2 mans rom. jeg lå der i 4 uker sist pga svangerskaps forgiftning, og det var stadig noen innom som måtte vente pga kanskje vannet hadde gått og ingen rier... men som de andre sier, så er det sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 i bergen er det rett på fødestua, men etter fødsel får du et rom til det er ledig på barsel etc.. du får ikke legges over på barsel etc før etter du har vært på do
wjkcg Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 På Riksen legges du på et fødeventerom dersom det er litt tid igjen til fødselen virkelig er igang og det trengs en fødestue. Etter fødsel er det barselrom, så du får ikke "flyttet inn" på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå