Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Har to barn med min eks. Han ser de en langhelg i mnd. (aldri mer) Nå skal de til faren i vinterferien. Før har de reist fredagen etter skolen, og hvert der helgen+hele uken etter. I år har faren sagt han vil ha de fra mandagen til søndagen. Greit nok det, men lurer på hvordan dette blir praktisert hos andre? Siden han ikke ser de så sjelden, skulle man tro han ville ha de lengst mulig. (men som sagt ikke noe jeg vil lage en diskusjon omkring)
mamma til twins Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Har en ferieuke til gode fra i gjor, så tar med jentungen nordover til familien min denne uka. Ellers så tilbringes nok både høstferien og vinterferien stort sett på Sfo. Vi har ikke brukt å gjøre noe spesielt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Er hun ikke annenhver ferie hos deg og faren?
mamma til twins Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Nei. Som sagt så har vi ingen spesiell ordning rundt vinter- og høstferie. Dersom noen føler for å ta seg fri fra jobb og være sammen med jentungen, så er jo det flott. Men vi har brukt Sfo. Har jo ikke all verdens av ferieuker å ta av heller da. Skal jo ha sommerferie, påske- og julefri i tillegg. Da har ihvertfall ikke jeg mer ferie å ta av. Hva vi gjør når hun er ferdig med Sfo aner jeg ikke. Sender henne til besteforeldre, lar henne være hjemme, ta henne med på jobb. Skal tenke på det til høsten. Tar henne trolig ut av Sfo til sommeren.
junijente fikk julijente Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Samboeren min og eksen har egentlig ingen avtale om vinter- og høstferier (altså skal gutten egentlig være hos mora si som om det er vanlig uke da). Men de siste årene har vi gjerne delt det, slik at han er her litt lenger enn bare helga, eller kommer noen dager før helga, om han selv vil (det vil han ofte). I år er vi ikke helt sikre på hvordan det blir, men blir nok i alle fall fra torsdag, da han uansett skal hit. Om han vil komme tidligere er det helt greit for oss, jeg er stort sett hjemme, og hvis ikke klarer han seg i stor grad alene på dagen (han er 12 år). Kommer selvsagt også an på om mora hans godtar det da, siden det ikke finnes noen avtale på at han skal hit...
ILRK Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Har egentlig ikke noe spesiell ordning på dette, fordi det er somregel ingen av oss som har fri... Men siden faren til jenta mi bor så langt unna, har jeg pleid å spørre han om han vil ha henne på vinterferie, så får de mere tid sammen... Oftest er det greiest, da jeg må jobbe uansett... Får se hva som skjer i år, da jeg ikke skal jobbe...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Sånn enkelt så planlegges ferier her i huset ut fra biomors innfall og humør.. Vi har guttungen 50 %. Denne vinterferien kommer på hennes uke. Hun er uføretrygdet, og vi jobber i vinterferien. 1 uke før vinterferien ringer hun og sier at hun skal inn til ekstra behandling på sykehus den uka vinterferien er, så da må guttungen være hos oss 3 uker i strekk. (Dette er behandling hun kan styre litt selv, så sannsynligvis er grunnen at hun blir for sliten av å ha sin egen sønn en hel uke når han ikke skal på skolen.) Dermed har vi en 12-åring som skal være alene hjemme hele vinterferien og sitte på PC'n o.l hele dagene... Hun finner aldri på noe med egne unger, men kritiserer oss ovenfor guttungen om vi f.eks drar på hytta med mine foreldre en helg vi ikke har ham. (Tar ham ofte med, men vi gjør også ting de ukene vi ikke har ham) Hilsen høygravid stemor som er glad i stesønn og liker å ha ham hjemme, men som blir irritert når hans mor er ei egoistisk møkkakjerring.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Hei. Det er jo ingen deling av høstferien og vinterferien i følge trygdekontor. På sommer-/jule-/påskeferie skal det deles, ellers tror jeg det er opp til foreldrene om hvordan de vil gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Jepp! Nettopp... Det er opp til foreldrene hvordan de skal gjøre det... Mange foreldre virker så egoistiske når det gjelder deling av barna... Halve tia der og halve tia der.... Er det ikke best å tenke på hva som er best for barna?? Kanskje de liker å være på en plass hele vinter/høst/påske ferie, og heller ha annen hver ferie... så de slipper å bli slengt hit og dit midt i ferien??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå