Gå til innhold

VELDIG rød i rumpa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har blitt kjemperød nedentil nå et par ganger etter at hun har bæsjet. Vi har skiftet bleie med en gang hun har gjort på seg, så det kommer ikke av at det har ligget i bleia lenge. I dag nå jeg skulle skifte på henne og tørket med våtserviett i rumpa, hylte hun til og sparket hele bleia rett i gulvet...altså det er nok veldig vondt og svir. Men hva kan dette komme av da? Har aldri hatt bruk for en eneste krem i rumpa før, og nå plutselig blir hun illrød der nede? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje hun har alergi for våtservietter

Skrevet

min blir sånn som det av våtservietter, så det kan jo hende det er allergi for de, som anonym over her sier.

La hun gå uten bleie og tørke skikkelig og lufte huden. Smør med en god salve. Inoyol, sink, eller potetmel.

Stakkars lille ...

Skrevet

Bruk rent vann og klut, og dryss på potetmel etter at stompen har fått lufte seg litt. Skift bleie ofte.

Skrevet

Kjøp deg en god sink salve - om du ikke har. Vi liker den fra A-Derma godt. Jeg er veldig forsiktig med bruk av våtservietter da mange av merkene inneholder mye skadelige stoffer. Vi bruker det kun når vi er på tur/reise - og da et merke som ikke inneholder de verste stoffene. Hjemme vasker vi med klut og vann

Skrevet

Men vi har brukt de samme våtserviettene siden hun ble født nesten, har aldri vert rød før. Er bare noe som plutselig kom i forrige uke, og har skjedd et par-tre ganger. Smører med salve ja, og det hjelper. Men som sagt så har dette skjedd plutselig, og jeg lurer på hva årsaken kan være. Mistenker at bæsjen er veldig syrlig, hvid det heter det, hehe. Men altså, mye syre i...hvis det er noe som kan skje av diverse årsaker? Noen som vet? Eller har andre tips?

HI

Skrevet

jeg har samme problem, men jeg lurer på om det er noe de kan ha gjort feil i barnehagen ettersom problemet oppsto etter hun begynte der. Vi bruker ikke våtservietter fordi hun blir rød av dem. Derfo lurer jeg på om de bruker våtservietter i barnehagen, selv om vi har sagt at de ikke skal gjøre det.

Vi bruker sink salve og passer på ekstra ofte om hun har bæsjet i bleia. Men hun har hatt litt diare i det siste og det er også mulig det er derfor. Veldig viktig å holde øye med bleieutslett for det kan fort bli verre

Skrevet

Det kan være noe i kosten som gjør at avføringen blir veldig sterk for huden.Epler,musli osv...

Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkese en krem du får på apoteket, reseptfritt.Den ligger der hvor babyting er. Den heter INOTYL. Den er råbra!!

Også hadde jeg brukt klut, rent vann og med litt jordnøttolje på. Det svir ikke.

Dette hjelper på sønnen min iallefall:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...