Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så spørsmålet nedenfor ang trening av magen og lurer litt på hva som blir ansett som ok eller ikke under graviditeten. Jobber på gård med lite automatikk og hjelpemidler, det blir tidvis mye løfting og ugunstige arbeidsstillinger. Mye møkk og potensielle smittestoffer, fare for spark og stanging også. Har heldigvis mye hjelp, men begynner å kjenne det ganske bra de dagene det er mye tungt arbeid. Blir litt usikker på hvor grensa skal gå, alle sier så forskjellig. 5kg? 5 kg med vridning og opp i skulderhøyde? 15 kg? 40 kg? Hva er egentlig tungt og farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen fasit på dette. Lytt til kroppen. Blir du helt "kjørt" når dagen er omme, så er det sansynligivs en indikator på at du kan ta det litt roligere fremover.

Spark og stanging hadde jeg vært mer urolig for enn de "tunge løftene".

Det er kun du som kan si hvor mye du klarer og orker.

Skrevet

fysio'en min sa vi helst ikke skulle løfte mer enn 5 kg..men det var til folk som har smerter pga bekkenløsningen..

Skrevet

Har to barn på 15 og 12 kg. De løfter jeg på dagen lang.. i tillegg blir det tunge løft i jobbsammenheng. Tror ikke det er farlig for meg hvertfall! Da hadde jeg nok merket det! Mange som maser om at jeg ikke må løfte etc, men kommer ikke utenom det! Var annerledes i forrige sv.sk. da det var fare for for tidlig fødsel... det er det foreløbig ikke denne gangen.. tror kanksje 40kg er litt i overkant av anbefalt, men jeg bærte en komode på ikea på 50kg. Da hadde jeg litt vondt etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...