Gjest Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Regner med at dette varierer fra kommune til kommune, men når åpner SFO på høsten? Den må da åpne FØR skolestart. Har en 5-åring som begynner på skolen til høsten, men hva skal han gjøre mellom fellesferien og skolestart. Han kan jo ikke være alene hjemme, og vi må jo jobbe. Åpner SFO 1.august??? Noen med erfaring? Ellers vil jeg bare si at dette her er et genialt forum. Jeg er ikke den som "bor" her inne, men får svar på det jeg trenger svar på når jeg lurer på noe.... Takker for det!
Mamma Mirabell Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 SFO i vår kommune er stengt i juli, så da er det åpent fra 1 aug ja... ( har jeg regnet med )
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 her er sfo bare stengt i juli, ellers åpent =)
Sjokoladekaka Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Her går ungane i barnehagen fram til skulestart 1. klasse. Ellers er SFO åpen heile sommaren, men den må ein søke på utanom det vanlige SFO-tilbodet. Det er også krav til 3 veker ferie for barna, som i barnehagen.
Solitude Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Her åpner den også 1.august. stengt i 4 uker på sommeren. Man må søke om SFO plass i forveien. Men husker ikke helt når, men datteren min skal skrives inn i 1.klass i neste uke og da skal jeg spørre om søknadsfristen. Men SFO tilbudet varierer veldig fra kommune til kommune, så jeg ville ringt og sjekket både om søknadsfrist, åpningstider osv. Ikke minst pris, vi bor i en av de dyreste kommunene i landet. Ikke så gøy så gøy å få regningen hvis man ikke er forberedt at det er svindyrt.
2jenter1gutt Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Her starter et SFO år den 15. august, og barnehageåret slutter den 14. august. Så vi har barnehageplass helt til SFO begynner. Som oftest starter de med to dager planleggingsdager da, så det er greit å spare noen dager med ferie til rundt skolestart. Ferie er ungene pålagt å ha enten de går i barnehage eller er i SFO, så det blir jo likt uansett hvor de er:-) Men lurer du, så kan du jo høre med din kommune.
Yoshigirl Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 I Oslo kommune åpner SFO 1.august. Foreslår at du sjekker hjemmesiden til kommunen din for å finne ut når SFO åpner der du bor. Der vil du nok også finne priser og annen relevant informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå