gullegget Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 En dame fortalte meg en gang at med hennes tredje fødte hadde hun dilla på gulrøtter. Ungen kom ut gyllen.. litt orange. Jeg har spist leverpostei med rødbeter to tre ganger om dagen denne uka. Også skulle jeg skylle glasset i stad, og det er utrolig mye farge i rødbetene:) Så hvis det stemmer at ungen til ho med gulrøttene ble farget av de:) og jeg forsetter å spise rødebeter.. tror dere barnet mitt blir rød rosa da:) he he.. Ble plutselig litt skummelt å spise rødbeter:)
Gemini7 Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hehe tror nok ikke fargestoffer i maten setter seg i huden til ungen gitt:) Om barnet hennes var gyllent var det nok heller et snev av gulsott som mange nyfødte har. Det blir jo nesten som om man skulle ta permanent under graviditeten og ungen fikk krøller:)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Karotenet i gulerøtter påvirker faktisk hudfargen. Men tror ikke rødbeter gjør det... har ikke hørt om det i alle fall. Men kjente ei en gang som tok gulrottabletter for å få farge i huden, og det fungerte det altså....
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 ja og hvis du spiser mye spinat så blir babyen grønn! hihihihihi!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 som sagt over karoten i gulerøtter forandrer pigmenter i huden. Altså spiser man mye gulerøtter. Får man lettere farge(pigmenter) enn uten. Men rødbeter? hmm Test det ut så får vi se:P hehhee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå