Gå til innhold

andre med erfaringer med rotter i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjorde dere for å bli kvitt de? Fant dere ut hvordan de kom seg inn? hjelp!!!!!!!

urg og æsj, her har vi rotter i stuegulvet... F.... også!! Det nylagte gulvet må nok opp... Helvete...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, jeg har 2 rotter i bur på stua om det teller...og de flyr i sofaen ofte! hehe. Du får ta de i feller, og iallefall ikke med gift...da blir de liggende og stinke!

Skrevet

takk for svar, nå skjønner jeg nickét ditt bedre ... Stinkerbelle!! Moooaaaahhhhh!!!!!!!

Skrevet

Vi har mus i veggen.

Vi leier bare da. Huseier vet om problemet. Vi har satt opp feller og rottegift i loft og kjeller + 3 museskremmere (med høyfrekvent lyd) for å skremme de fra å komme inn. E på soverommet, en på kjøkkenet og en i gangen ved siden av veggen der de bor.

Skrevet

Du trenger ikke å bryte opp gulvet. Du kontakter kommunen, og tar jeg ikke feil, har de plikt til å hjelpe deg. Gratis? hadde en rotte innom for endel år siden, men det tok vi drepen på selv. Slikt skjer, og de kommer vel inn overalt. liker å tro at naboens katter er grunn til at jeg ikke ser slike dyr lenger:)

Skrevet

*Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl*

Skrevet

Vi har fått rotter inn i nytt hus! Dvs huset er bygget på så vi har litt av en gammel grunnmur igjen, og den er det noen sprekker i som de går inn. Vi har tatt 5 rotter med feller. Nå har vi fått kjøpt en dings med en lyd som rotter ikke tåler, så får vi se om det funker!

Vi har snakket med rentokil skadedyr bekjemping og de sa at det beste var rottefeller for da ble de hvertfall ikke liggende døde i vegger/ gulv slik som kan skje med gift.

Vi skal pusse på grunnmuren til våren, slik at vi slipper problemet til høsten igjen.

Lykke til!!

Skrevet

*Sette rottene på skulderen til tommage og se de kryyype ned i genseren hennes* mohahahaha!

;p

Skrevet

kommunen hjelper nok ikke mot skadedyr nei, men takk for svar:)

Skrevet

takk for svar! kommer de seg gjennom grunnmuren, og inn i rom i huset, eller er de gulv og vegger? er sprekken i grunnmuren under bakkenivå liksom, om du skjønner? :) uff det er så ekkelt. Vi kjøpte hus i sommer, og antar det ikke er et nytt problem, men den tidligere eieren døde så der er det lite hjelp å få... sukk

Skrevet

Åååå fysj a meg! ROTTER i huset??? Uuuææhhh.. har ALDRI sett en rotte annet enn i bur jeg.. Heldigvis..

Her har vi kun mus her, heldigvis, men syns nå dem er ekle nok også jeg, tok 5 mus i boden i høst/vinter.

Skrevet

Da sier jeg bare

*enda mere HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL!!*

*grøss*

Skrevet

he, he, disse dyrene bor der ute de, og av og til finner de veien inn i våre hus.. Ring et skadedyrfirma, de hjelper deg, går så greit atte.

Her kom det en enslig vandrer inn under grunnmuren ved kloakkrørene og fulgte rørene helt opp i sokkelen under kjøkkeninnredningen. Mannen min fikk faktisk mer hetta en meg, he, he, har bodd på bondegård jeg ;-)

Kontaktet et firma vi, de fanget rotta i en stor felle og krabbet inn under huset og tettet inngangen den brukte. Har aldri sett eller hørt noe etter det. Litt mer jobb hvis du har fått en hel familie i hus, men de fikser det også..

Skrevet

pappa og mamma slet med disse nydelige dyrene for en stund siden;) hehe off, han snakte med en som sa at gift å feller var det beste, de ligger ikke inni i veggen å før av giften, men når den beg å virke på rotta so vil den trekke ut for å finne vann, og da står fella klar;)

så på tv 2 for noen uker siden, hva du skulle gjøre, må ikke ha kjellerdør el vinduer oppe,glimrende mulighet å komme inn, passe på kommer i kjeller, pesielt for de som bor i leil osv, de presser kummene i gulvet opp, de sa også rottegift og storefeller.

hører av å til hos oss også, fant hull i blomsterbeddet, fyllte den med glass skår å grus, ikke sett noe spør der etterpå;)

Skrevet

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...