Gjest Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Min stesønn har i det siste snakket en del om at han skulle ønske mamma og pappa bodde sammen, også kan jeg bo sammen med stefaren. Han har også sagt at han tror pappa kommer til å bestemme seg for å flytte fra meg etc. etc. Også har han snakket om at vi kan jo bo sammen alle sammen. Vi har jo forklart han at pappa og jeg bor sammen og er kjærester, og at mamma og stefar bor sammen og er kjærester, og at sånn er det bare. Og han har vel akseptert det. Det er jo lov å drømme og ønske ting. Men det er ikke alltid man får det man ønsker seg. Men så er spørsmålet mitt: Hvordan vil han reagere når han får en lillesøster eller lillebror som har begge foreldrene sine boende sammen. Vil han forstå dette? Han er 5 år, og hvis alt går etter planen, så blir han storebror når han er 6,5. Er så spent på hvordan det vil bli. Vil han tro at pappan og jeg kommer til å flytte fra hverandre når babyen er litt større, sånn at han og babyen får det på samme måte, at de begge må være litt hos mamman sin og litt hos pappan sin? Hvordan vil det være for han når han forstår at babyen alltid kommer til å ha mamma og pappa sammen, mens han ikke har det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå