Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Sendte gubben inn på apoteket i dag for å kjøpe den berømte Lakseroljen....men han kom ut igjen med 30 ml Laxoberal :S Er dette det samme? Er det dette dere har brukt? Eller er det forskjell på de to? Han hadde fått beskjed på apoteket om at dette var det eneste flytende de hadde som kunne tas oralt.....? Har i så fåll Laxoberal samme funksjon, kan jeg bøtte innpå den lille flasken i kveld og få samme virkning (forhåpentligvis starte fødsel)? Er ved termin og møkk lei. Håper på mange svar fra noen med erfaring
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Spurte kusinen min som er jordmor om lakserolje. Sa jeg kom til å ta det litt før sånn at jeg fikk til termin.. Ho fra rådet meg det på det sterkeste pga du kan få storm rier som ikke er så godt får verken deg eller den du har i magen
BlåklokkaVest Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Ut fra det jeg har lest om andre her som har prøvd lakserolje, så tør jeg ikke tenke tanken lenger.....! Mange som skriver om fryktelige magesmerter, men ingen fødsel...... Sorry, ikke noe oppløftende, men synes nesten jeg må få advare deg.....
#Aurora har tre gutter# Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Annbefaller på det sterkeste om og ikke ta lakseolje.Det kan føre til styrtfødsel og ungen blir veldig stresset og da er det mye som kan gå galt.
hoppendegla Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 har også blitt frarådet lakserolje... folk har fått stormrier i dagesvis av dette. andre har fått styrtfødsel(som da har endt med total ruptur) også hørt om noen som driter seg ned under fødselen... bæsj overalt lissom... kjempe kult... uff nei dette hadde ikke jeg tatt sjangsen på..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Nei!! Ikke ta lakserolje/laxoberal!! Du kan ende opp med stormrier og styrtfødsel!! Ergo større sjanse for totalruptur!
72moddelen og tulla Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Har tatt lakserolje ved de to siste fødslene, siste gang så tømte jeg 1/2 flaske, fikk tømt magen og riene kom, men ingen styrt fødsel eller total ruptur( revning). Kommer til å gjøre det denne gangen også, MEN det er meg. Kan selvfølgelig ikke si hvordan det er for andre
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 min svigermor tok lakserolje og hun fikk styrtfødsel og totalrevna...hu måtte bli sydd igjen av spesialister etter fødselen Jeg skjønner deg men det er nok best å vente....Ha masse sex:=)
Tobias og Robin Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 til 72moddelen og tulla.. Husker du på hva den flasken du kjøpte het? heter det lakserolje eller er det ett spesielt navn... Takker for svar..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Når dette spørsmålet kommer opp, så legger jeg merke til at folk snakker om at "jeg har hørt at man får styrtfødsel og total riptur, ikke gjør det!". De som faktisk har prøvd det og svarer, har ikke snakket om det. Jeg har egen erfaring og det fungerte for meg. Det som er viktig er å ta max 2ss i gangen. Dvs. ikke vær ulålmodig om det ikke fungerer. Vent heller til neste dag på å prøve igjen. Ta det sammen havregrøt og/eller 100% aprikosjuice. (skal vistnok være mageregulerene) Jeg er også leeeeeei og kommer til å gjøre det i løper av neste uke. Lykke til *klem* ps: har ikke hørt om det du har kjøpt. Min het lakserolje. Det fins andre navn på det som ricinolje, amrikansk olje osv. Prøv å søk på nett.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Tror det er det samme for jeg fant dette på nett: "Laxoberal liquid contains the active ingredient sodium picosulfate, which is a type of medicine known as a stimulant laxative. Sodium picosulfate works by stimulating the nerve endings in the walls of the large intestine (colon) and rectum. This causes the muscles in the intestinal wall to contract more often and with increased force. When these muscles contract (a process known as peristalsis), this moves the contents of the intestine through the colon to the rectum so that the bowel can be emptied. This relieves constipation. The sodium picosulfate is activated by the natural bacteria that are found in the colon, so it does not start working until it reaches this part of the gut. Laxoberal liquid starts to work six to twelve hours after taking a dose. It should be taken at night to produce relief from constipation the following morning. Laxoberal liquid can also be used to empty the bowel before childbirth and before certain medical procedures. If this is the case, your doctor will ask you to take the medicine the night before the procedure." Det er som nevnt over VIKTIG å ikke bli utolmodig å ta for stor dose. "Laxoberal liquid starts to work six to twelve hours after taking a dose." Hvis du gjør det, få høre hvordan det går Lykke til *klem*
Happy 76 *PÅ OVERTID* Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Min jordmor sa at veldig ofte på di som tok lakserolje så løsnet morkaken før barnet og det var farlig... Hu hadde sett mange eksempler på at det gikk galt som hu sa...!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Lakserolje og laxoberal er ikke det samme. Laxoberal er ikke anbefalt under graviditet. Du må ikke finne på å drikke en flaske laxoberaldråper. Normalt skal man ta 5-10 dråper, og da får man tømt seg skikkelig. Lakserolje kan gi styrtfødsel og totalruptur, og bør ikke tas hvis du ikke vet at du er moden. Det er bedre å smøre seg med tålmodighet enn å sette deg og barnet i fare.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Takk for alle svar, kjekt å se at det har vært mange meninger her inne Jeg har funnet ut at lakserolje og laxoberal ikke er samme tingen, leste meg litt frem til ting på nett i går. Endte opp med å ta en "dobbel" dose av Laxoberal, ergo 30 dråper i stedet for 15, gikk fint det.....funket etter ca 4 timer her da....vært på do noen ganger i natt, hehe. Noe annet enn det skjedde vel ikke.....ikke enda i alle fall. Så i beste fall så har jeg ihvertfall fått tømt systemet, tihi Tar det med ro i dag og skal evt gjøre et nytt forsøk på lakserolje i morgen, ettersom jeg også har en bekjent som gjorde dette for 6 mnd siden da hun var ved termin, gikk veldig bra det også, hun fødte ca 1 døgn etterpå, UTEN totalruptur og styrtfødsel. Joda, jeg sier ikke at det IKKE kan skje....men av de svarene jeg har fått her inne og ellers av folk som faktisk HAR prøvd det....så må jeg jo si at det ikke er avskrekkende, alt har jo gått fint med de Jeg tenker som så at om lakserolje hadde vært så farlig som det noen av dere påstår....så hadde det heller ikke vært reseptfritt! Det sies også at det er fjernet et stoff i den som tidligere virket riefremkallende...pga av mange kvinner brukte det i nettopp denne sammenheng, men at den fremdeles funker dersom man er moden og klar i utgangspunktet. Takk igjen for alle svar og ønsker dere alle en fin morsdag/søndag Klem fra meg som startet denne tråden
hoppendegla Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 det er nok veldig forskjellig fra person til person hva som skjer... men men... hold oss oppdatert da om hvordan det går... er ganske nysgjerrig på hvordan den virker men tør ikke prøve selv....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Ingenting har skjedd i løpet av helgen, så i dag har jeg igjen vært på apoteket å skaffet meg lakserolje, den ekte denne gangen Skal prøve en liten dose av dette i kveld også får vi se om det utvikler seg noe her....er spent! Holder dere oppdatert underveis
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Ok, da var det gjort! har nettopp svelgt tre spiseskjeer med olje, seigt som snørr...usj... Venter å ser
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 Jeg følger spent med. Hilsen hun som er leeeei og tenker å prøve selv i løpet av uka.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #20 Skrevet 11. februar 2008 Ikke så mye har skjedd enda.... Har vært på do og det er det hele foreløpig. Får eventuelt se om natten bringer noe....i wish! Natta
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #21 Skrevet 11. februar 2008 Tvi-tvi! *klem* Skal legge igjen innlegg her når jeg prøver også
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #23 Skrevet 13. februar 2008 Da har jeg inntatt 2 ss lakserolje iblandet aprikos juice og en tallerken hvregryns grøt. ....*venter*...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #24 Skrevet 13. februar 2008 hehe, lykke til og håper det virker på deg Her sitter jeg, fremdeles like gravid....skal gå meg en god tur i dag, kanskje det kan hjelpe. Hvis ikke så skal jeg innta resten av flasken i løpet av helgen! Gi meg en lyd om hvordan det gikk Klem
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #25 Skrevet 13. februar 2008 Her skjer det ingenting! Absolutt ingenting... *sukk* Ingen rensing av tamene en gang. *drister seg til å innta nye 2ss olje..*yaiks*...*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå