Gå til innhold

Noen som har erfaring med MiniFom? Mot kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta har nå skreket siden kl 0800 i morges. Har fått et tips om noen dråper som heter minifom (tror jeg)

Noen som har prøvd? Erfaringer?

Holder på å bli sprø her. Heldigvis kom mannen hjem igjen fra jobb i dag, for å hjelpe til hjemme. (han jobber på båt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjelper egentlig bare om det er luft som plager henne. karve eller fennikelte gjør samme nytten.

hørt de som har hatt hjelp av diverse terapeuter ( manuell terapeut, kiropraktor osv) og at det har hjulpet.

Skrevet

Har vært 2 ganger hos kiropraktor, uten resultat.

Drikker 2 kopper amme-te, som skal hjelpe, uten resultat.

Har også prøvd Vita Biosa (Yæk!) men det hjalp heller ikke for henne.

Hun har mye luft, er veldig glupsk når hun får puppen. Tror hun svelger like mye luft som melk. Ogslå lager hun sånn "kneppe-lyd" når hun drikker. Klarer ikke å få lagt henne til på en sånn måte at hun ikke får den lyden. Hun er veldig dårlig til å gape over puppen, så jeg tror hun kanskje har litt feil teknikk.

Hun har ikke kolikk, skriker vistnok for lite i døgnet til det!

Skrevet

ja,jeg prøvde det med snuppa men funket ikke særlig på henne.. men du kan jo prøve :) ja,det heter Minifom

Skrevet

Jeg hørte for ikke lenge siden at ikke Minifom er noe bra. Husker ikke hva og hvor jeg hørte det, men tror det var på tv eller leste det i avisa. Søk litt rundt på nett i så fall:o)

Skrevet

minifom er ikke bra for tarmene til den lille.. det var det kiropraktor sa til meg.

om babyen har kolikk, prøv heller fysioterapeut eller kiropraktor.

sukkervann :

2 ss sukker i 1 dl vann funket bra her =)

Skrevet

har ikke fått prøvd det ut selv ennå men fikk anbefalt B1 pulver fra helsekost..

Skrevet

Karve gir luft i magen, mens fennikkel er bra.. Dersom du drikker ammete som inneholder bl.a karve, så ville jeg prøvd å kutte den ut noen dager. Vet om mange, inkl meg selv, som drakk ammete og hvor babyen fikk mere luft i magen...

Minifom inneholder hormoner og er derfor ikke bra for små babyer i store mengder

Skrevet

Det funka ikke her i alle fall.

Bbayen skrek like forbannet

Skrevet

Minifom funka veldig bra her!! Men han hadde også helt klart et rent luftproblem.

Ellers kan kolikk skyldes my rart: vondt i nakke(da må du til fysioterapaut/manuall terapeut), luftblære mellom ryggvirvlene(da må dere til kiropraktor som behandler barn), eller det kan egentlig skyldes helt andre ting(for lite melk f.eks som igjen kan skyldes mange ting som for kort tungebånd, drikker ikke nok av gangen osv). Jeg ville ha startet hos en fysioterapaut(sjekk først at det er en med kommunal avtale).

Sender deg masse medfølelse og lykkeønskninger på veien! Og husk: det er bare en liten periode og etterpå glemmer du det helt! :)

Skrevet

Hmmm da ble jeg lurt gitt. Ble nemlig nylig fortalt at Minifom inneholder hormoner.... Kjekt om det ikke gjør det da, for det funka mot gulping her i huset (men så slutta vi å bruke det når vi hørte det med hormoner)..

Men uansett! Jenta vår er også skikkelig glupsk, og jeg hører det "klunker" i magen mens hun spiser. Hun svelger rett og slett mye luft (via nesen) når ho spiser, og det eneste som hjelper på det er faktisk å være nøye med å rape etter måltidene...

og som sagt, prøv å kutt ut ammeteen for noen dager, og se om det blir noe bedre av det =0)

Skrevet

De har sikkert misforstått. Det inneholder et stoff som kan være hormonforstyrrende i store doser. :)

(De advarer mot overdreven bruk fordi de ikke kan garantere at det er trygt, ikke fordi de vet at stoffet er farlig.)

Skrevet

minifom funka hos oss i alle fall. MEN den skal ikke brukes mange dager sammenhengende. blir ikke barnet bra så og si med en gang anbefales det og kontakte legen. ta deg en prat med dem på¨apoteket. dem hjelper deg. uff føler virkelig med deg for vi hadde det akkurat likt. skreik på det meste 9 timer i strekk... men veit ikke om det er noen trøst nå men det blir bedre... prøv også og ta små pauser under måltidene...

Skrevet

Aha, det va sikkert det de mente! Takk for info! =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...