Gå til innhold

har butikk eier lov til dette!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer. .

fikk ett gaverkort på 600kr for en barneklærbutikk + at jeg hadde 3 kjoler og mange like antrekk som jeg skulle bytte, ca 550kr ble det. . . det var salg så tenkte jeg yes!! MEN. . . gavekortet på 600kr kunne jeg kjøpe salgsvarer for de klærne jeg byttet måtte jeg kjøpe ordinær varer for ikke de på salg, , hva er det for noe tull er det lov!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok fullt lovlig og i grunn var jo butikkeier greit som lot deg bytte klærene i det hele tatt :o)

Skrevet

Hæ?

Har aldri hørt om det...?

Va selv på Lindex og byttet en joggedress som var litt liten, og det gikk greit og byttet det i salgsvarer...

Ta kontakt med forbrukerrådet på mandag...

Skrevet

OG hva skal forbrukerrådet gjøre? Eneste de kan si er at varer kjøpt over disk normalt sett ikke har bytterett i det hele tatt. Å bytte varer kjøpt over disk er en service noen butikker yter.

Skrevet

Helt vanlig i klesbutikker det. Skal du bytte en genser, kan du få helt lik i en annen størrelse, eller bytte i noe annet til full pris. Du kan ikke levere inn en genser, få full pris tilbake og gå ut med to gensere til halv pris..

Skrevet

som lot deg få bytte i det hele tatt, er da lov å bytte klær, merkelapper å alt henger på. . vet ikke om hun er eier da, men er der hele tiden;)

Skrevet

Ikkje bare lov, men heilt vanlig. I følge forbrukerlovene har du ikkje ein gong rett til å bytte. Det er berre det at dei store kjedebutikkane som hm og lindex ol kjører en annen praksis. Men det er slett ikke vanlig i mindre og mer spesielle butikker.

Skrevet

Det er overhodet noen selvfølge å få byttet klær kjøpt over disk. Kjøpt er kjøpt. Å få bytte er en service fra butikkeier.

Skrevet

Du har ikke automatisk lov å bytte en vare. Det er butikkene som yter en slags ekstraservice med å tillate bytting av varer.

Skrevet

Det er ingen rettighet å bytte, bare å lese kjøpsloven det. Alle butikker gjør det, fordi de vil gi god service, men du har overhodet ikke krav på å få bytte hvis ikke varen er defekt.

Skrevet

skal kanskje nevne det at den ene kjolen var kjøpt på salg, men får ikke bytte den, må kjøpe ordinær varer, jaja trenger jo ikke å klage akkuratt der, er jo jeg som tjener på det. .

Skrevet

Det er riktig. Det er kun på internett, telefonsalg og postordre at en har bytterett.

Skrevet

ok takk for svar, har bare aldri opplevd dette før, ikke det gjør noe egentlig, lar tilgode lappen ligge der nede til tulla vokser ut av alt hun har nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...